מכשול לתשובה? בין-טלאל לא מוכן למכור את חלקו בפלאזה

מחזיק בכ-50% מ-130 חדרי המלון והשטחים הציבוריים ו-25% מהדירות שנמכרו בבניין ■ דובר הנסיך הסעודי: "בין-טלאל רואה את עצמו כמשקיע לטווח ארוך בבניין המהווה אייקון חשוב בעיר ניו-יורק"

שותפו של יצחק תשובה בבעלות על מלון הפלאזה בניו-יורק, הנסיך הסעודי אלווליד בין-טלאל, המנהל חלק גדול מהשקעותיו באמצעות חברת Kingdom Holding, אינו מעוניין למכור את חלקו בבית-המלון (כ-50% מ-130 חדרי המלון והשטחים הציבוריים ו-25% מהדירות שנמכרו בבניין). כך מדווחת היום סוכנות בלומברג.

"קינגדום לא מתכוונת למכור את חלקה במלון הפלאזה. הנסיך רואה את עצמו כמשקיע לטווח ארוך בבניין המהווה אייקון חשוב בעיר ניו-יורק", אמר צ'ארלס הנרי, דובר החברה.

בסוף השבוע דווח כי קבוצת סהרה ההודית, באמצעות חברת הבת שלה אמבי וואלי, נמצאת במשא ומתן עם קבוצת אלעד שבשליטת יצחק תשובה, במטרה לרכוש את מלון הפלאזה בניו-יורק. על-פי הדיווח שעלה בעיתון India Today, חברת סהרה הגישה הצעת מחיר לרכישת המלון לפי שווי של כ-600 מיליון דולר.

הדיווח ציין גם שההצעה עבור המלון בן 20 הקומות שמשקיף על הסנטרל פארק ומנוהל על-ידי חברת פיירמונט, הינה לרכישת המלון במזומן במצבו הנוכחי (As Is) ומבלי שיהיו חובות הרשומות על שמו. על-פי דיווח בעיתון איקונומיק טיימס, קבוצת סהרה הגישה הצעות נפרדות לבית-המלון שקיים במבנה ולקומפלקס המגורים.

על-פי הדיווח, קבוצת סהרה הציגה הצעה של קרוב ל-400 מיליון דולר לרכישת בית-המלון וכ-200 מיליון דולר לרכישת קומפלקס המגורים. בעיתון ההודי דיווחו שכנראה קבוצת סהרה לא תרצה להמשיך באופן הניהול הנוכחי של המלון, לכן הודיעה החברה לקבוצת אלעד שברגע שהיא תקבל את השליטה על המלון היא תפסיק את ההתקשרות שיש למלון עם חברת הניהול פיירמונט הקנדית.