היי! אני כבר לא תינוקת

פייסבוק כבר בת 8, וכאבי הגדילה מתחילים לצוץ. לאן הולכת הרשת?

הרשת החברתית פייסבוק חגגה בחודש שעבר 8 שנים להיווסדה. חתיכת דרך למי שעדיין נחשבת לבת הצעירה של עולם האינטרנט.

כמו כל תינוק שגדל, כאבי הגדילה מתחילים לצוץ - הסטטיסטיקות מראות על סטגנציה מבחינת כמות המצטרפים החדשים, ומצד השני הפכה הנוכחות ברשתות חברתיות למאסט בקרב מנהלי השיווק.

האם מעיין הטרנד יבש, או שההפך הוא הנכון - האם סופסוף הבשילה ההבנה שלנו את הפלטפורמה?

למותג יש חיים משל עצמו

כבר הרבה שנים אנשי השיווק מדברים על מיתוג כעל האנשה של המותג. עד היום הבעיה הייתה שעיקר הביטוי של המותג היה דרך השפה הגרפית ופחות באמצעות התוכן. רוצה לומר - יפה, אבל שטחי משהו.

עידן הפייסבוק מאפשר לכל מותג מעוצב להראות שיש גם על מה לדבר איתו - אימוץ תחומי תוכן רלוונטיים והפעלת דף עם תוכן איכותי מספקים עומק למותג, שעד כה היה דו-ממדי. מבנה הטיים-ליין החדש מחזק את העובדה שמותג הוא יצור חי, וככזה יש לו ביוגרפיה, ערכים, אופי ובשאיפה גם עתיד.

אין תפקידים קטנים, יש רק עמודים קטנים

פייסבוק מתחילה למצוא את ייעודה העיקרי - לייצר דיאלוג מהיר, חד ופרקטי בין לקוחות למותגים. כאן תמצאו זירת מפגש בלתי מתווכת, בה כל צד יכול לדבר על נושאים שנדונו עד היום רק במגדל השן, לקיים דיון סביב הקמפיין החדש של הרשת ובחירת הפרזנטורים. פייסבוק היא גם אמצעי לשקיפות מול הצרכנים בעת משבר וכלי חזק לשירות לקוחות איכותי.

לא רק פלטפורמה לפרסים

פייסבוק והרשתות החברתיות מתבגרות ומפסיקות להיות רק פלטפורמה מזדמנת לפרסים. כן, נכון, כולם רוצים לקבל תמריץ כדי להיות חלק ולהשתתף, אבל מי אמר שתמריץ ושוחד הן מילה אחת? תוכן וכלים מעניינים לשיפור הפרופיל האישי או הנראות האינטרנטית כגולש, שווים לא פחות מעוד שובר מתנה לספא יוקרתי באחוזת שקר כלשהו.

התמונה במרכז התמונה

אם הבשורה של השנים הקודמות הייתה שמספר התווים התקצר וניתן להעביר את אותו מסר בהרבה פחות אותיות (עיין ערך טוויטר), הכיוון שאליו הולך עולם הרשתות החברתיות, יד ביד עם עולם הסלולר, הוא הוויז'ואל - תמונה אחת שווה 1,000 טוויטים.

מכאן, אגב, מגיעה התחרות העיקרית לפייסבוק - אינסטגרם (שנרכשה השבוע על-ידה במיליארד דולר) ופינטרסט, ששמות את התמונה במרכז התמונה.

רב-ערוציות היא הערוץ החדש

כמו שגורסת תורת הגשטלט, אנחנו רגילים לחשוב בתבניות - או שאתה איש ירוק או שאתה איש כחול. אבל הרשת ממציאה את העולם מחדש באופן שמאפשר לכל מותג להיות בכמה מקומות, באופנים שונים. ביו-טיוב נעלה סרטוני הדרכה, באתר החברה אינפורמציה למעמיקים, ובפייסבוק נשלב עולם תוכן שלם שתומך במותג. מעכשיו מערכת היחסים עולה מדרגה - לגם וגם.

הכותבת היא מנכ"לית חברת web done המתמחה בתוכן ושיווק ברשתות חברתיות.