צפו: מלחמת השקות של סמארטפונים עם ווינדוס פון בארה"ב

HTC ונוקיה משיקות סמארטפונים חדשים שבאים להגביר את המכירות של מכשירי ווינדוס פון ברשת הסלולר AT&T ■ התחמושת: מחירים נוחים, תמיכה בדור הרביעי, מצלמה עם חיישן 16 מגה פיקסל ומסך מגע גדול

מיקרוסופט נמצאת בימים אלו במהלכן של שתי השקות חשובות בגזרת מכשירים המבוססים על מערכת ההפעלה שלה ווינדוס פון. השקות הסמארטפונים מתרחשות ברשת AT&T בארה"ב, כאשר הטלפונים מגיעים עם חומרה בטכנולוגיית הסלולר המהירה מהדור הרביעי (LTE).

בתחילת השבוע הושק דגם ה-Lumia 900 של נוקיה, שזכה ליום מכירות צונן בעקבות חג הפסחא בארה"ב. אולם דווקא באתר אמזון הוא דורג במקום הראשון במכירות טלפונים סלולריים. הדגם הזה כולל מסך עמיד לשריטות של חברת קורנינג בגודל 4.3 אינץ', מצלמה עם חיישן של 8 מגה פיקסל בעלת עדשת קרל זייס, מעבד חד ליבה במהירות 1.4 ג'יגה הרץ וזיכרון פנימי של 16 ג'יגה ללא יכולת הרחבה.

דגם נוסף שהושק במקביל ללומיה 900, הוא ה-Titan 2 של HTC. מדובר במכשיר עם יכולות גבוהות יותר מאלו של נוקיה. המסך מגע כאן הוא בגודל 4.7 אינץ', המצלמה מגיעה עם חיישן עצום של 16 מגה פיקסל, המעבד הוא חד ליבה במהירות 1.5 ג'יגה הרץ והזיכרון הפנימי הוא 16 ג'יגה ללא יכולת הרחבה.

הסיבה שמכשירי ווינדוס פון לא מגיעים עם מעבדים כפולי ליבה, היא מערכת ההפעלה, שאמורה לתמוך במעבדים מהסוג הזה, רק בגירסה 8 שלה.

עלות הלומיה 900 עומדת על 450 דולר ב-AT&T (לפני מסים) או 100 דולר בחוזה לשנתיים. מחירו של הטיטן 2 עומד על 550 דולר (לפני מסים), כאשר בחוזה לשנתיים מחירו צונח ל-200 דולר. לישראל אין כרגע צפי השקה למכשירים האלו, בגלל שהווינדוס פון כולל רק תמיכה חלקית מאוד בעברית.

"יש לנו עדיין דרך ארוכה לעבור, לפני שנוכל להכריז על נצחון", אומר ג'ו הארלו, סגן נשיא בכיר בחטיבת המכשירים החכמים בנוקיה. "אנחנו ראליסטיים מול האתגרים שעומדים מולנו. אנחנו נפעמים שרק שנה אחרי שחתמנו את ההסכם עם מיקרוסופט (לשילוב ווינדוס פון בטלפונים של החברה, צ.ה), אנחנו מוצאים את עצמנו משיקים מוצרים חדשים בארה"ב עם שותפים מוצלחים מאחורינו".

קמפיין השמצה

נוקיה נמצאת בשבועות האחרונים בקמפיין השמצה נגד שאר הסמארטפונים שנמצאים בשוק, בעיקר האייפון של אפל. הקמפיין שנושא את הכותרת: "בדיקת סמארטפוני הבטא הסתיימה", בא להגיד שכל הטלפונים שמכרו לצרכנים עד עכשיו לא היו מוצר סופי, אלא רק ניסיון לבדוק את המכשירים, והנוקיה לומיה 900 הוא הדבר האמיתי.

זוהי לא הפעם הראשונה שנוקיה משתמשת בטקטיקת השמצה. לפני כשנתיים בכנס נוקיה וורלד שנערך בלונדון, ראשי החברה היו עסוקים בלהשמיץ את המתחרים, כאשר השיא הגיע בניסיון לשטוף במסרים שונים עיתונאים שבחרו ללכת למסיבת עיתונאים של HTC שהתקיימה במקביל. החברה חילקה אביזרים כמו כיסוי עיניים שהעיתונאי יוכל ללכת לישון איתו באירוע של HTC, עליו היה כתוב שהוא חולם על אחד הטלפונים של נוקיה, וגם מוצרים שונים בהם הציעה נוקיה להשתמש באירוע הלא מעניין של המתחרה.