ארה"ב: המלאים הסיטונאים לפברואר עלו ב-0.9% - מעל הצפי

קונצנזוס האנליסטים עמד על עלייה של 0.5% בלבד ■ נחמה פורטא נרשמה רק בגזרת מלאי הרכבים שרשם ירידה של 0.9% בפברואר והצביע על גידול בביקושים לרכבים

מלאי העסקים הסיטונאיים לחודש פברואר איכזבו ועלו ב-0.9%, זאת לעומת קונצנזוס האנליסטים שעמד על עלייה מתונה יותר של 0.5%, ולאחר שבינואר המלאים זינקו ב-0.6%.

כאמור, משרד המסחר האמריקני מוסר כי בחודש פברואר המלאים הסיטונאים עלו ב-0.9% לשיא של 478.9 מיליארד דולר זאת לאחר שעדכן את הנתון של חודש ינואר לעלייה של 0.6% לעומת הנתון הקודם שהצביע על עלייה של 0.4%.

המלאים הסיטונאים העיסקיים הם מרכיב חשוב בחישוב השינויים בתמ"ג של ארה"ב ויכולים להצביע על שינוי בצריכה הפרטית ולסמן אל האטה או צמיחה בכלכלת המדינה.

אחד הנתונים המפתיעים בפברואר, בכל הקשור למלאים הסיטונאים היה הירידה של 0.9% במלאי הרכבים, עניין שיכול ללמד על גידול בביקושים לרכבים ועל ההתאוששות המתמשכת בצריכה הפרטית של הציבור האמריקני.

גם בגזרת המלאים הסיטונאים הכלליים חל גידול של 1.2% בפברואר לעומת צפי לעלייה של 0.7%, ולאחר שבינואר המלאים נשארו ללא שינוי.

נתון המאקרו שפורסם היום הוא המשך ישיר לרצף נתוני המאקרו השליליים שפורסמו בתקופה האחרונה ובמרכזן דוח התעסוקה שפורסם ביום ו' שהצביע על יצירת 120 אלף משרות לעומת צפי שעמד על 200 אלף משרות.