לאחר הפסדים של 1.7 מיליארד ד', מנכ"ל בסט-ביי מתפטר

ענקית הקמעונאות בסט ביי הודיעה היום כי בראיין דן, מנכ"ל החברה התפטר מתפקידו וכי מייק מיקאן, אחד מחברי הדירקטוריון של החברה יחליפו באופן זמני

ענקית הקמעונאות בסט ביי הודיעה היום כי בראיין דן, מנכ"ל החברה התפטר מתפקידו וכי מייק מיקאן, אחד מחברי הדירקטוריון של החברה יחליפו באופן זמני. "לא היו בינינו חילוקי דיעות אלא הייתה הסכמה הדדית שהגיע הזמן להנהגה חדשה שתצעיד את החברה קדימה", לשון ההצהרה שפירסמה היום החברה.

דן נאלץ להתמודד בשנים האחרונות עם שינויים בהרגלי הצריכה האלקטרונית של הציבור האמריקני שהחל לרכוש יותר מוצרים אלקטורנים באמצעות אתרי המכירות באינטרנט ופחות בחנויות המסורתיות כדוגמת בסט ביי.

לכן, ענקיות האינטרנט כגון אמזון ו אי.ביי כירסמו בנתח השוק של בסט ביי וגרמו לה להפסדים גבוהים, עניין שחייב אותה "לשנות את הדיסקט" בכל הנוגע לשיווק המסורתי שהיא התמחתה בו עד כה.

הכירסום במעמדה של בסט ביי בא ליידי ביטוי בדוחות הכספיים המאכזבים שפירסמה החברה מוקדם יותר החודש, מהם עלה כי בשורה התחתונה החברה רשמה הפסד של כ-1.7 מיליארד דולר ב-2011 והודיעה כי עקב כך בכוונתה לסגור 50 מסניפי הרשת בארה"ב וקנדה ולפתוח במקומם סניפים קטנים וממוקדים יותר.