הפתעה: אלקואה היכתה התחזיות עם רווח של 10 סנט למניה

ענקית האלומיניום פתחה את עונת הדוחות של הרבעון השני והיכתה התחזיות הן בשורת הרווח והן בשורה העליונה ■ אלקואה רשמה הכנסות של 6.01 מיליארד דולר לעומת הצפי שעמד על 5.77 מיליארד דולר ■ לאחר המסחר מניית החברה עולה כ-4%

ענקית האלומיניום אלקואה סיפקה היום את בעיטת הפתיחה המסורתית לעונת הדוחות של הרבעון השני כאשר פירסמה את דוחותיה הכספיים והיכתה את התחזיות עם הכנסות של 6.01 מיליארד דולר לעומת 5.96 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2011. גם בשורה התחתונההחברה הפתיעה לטובה ורשמה רווח של 10 סנט למניה לעומת רווח של 27 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

קונצנזוס תחזיות האנליסטים של "רויטרס" הצביע על הפסד של 4 סנט למניה והכנסות של 5.7 מיליארד דולר. זאת, בעיקר בשל ההאטה בסין הנחשבת לצרכנית כבדה של אלומיניום והן בשל הירידה במחירי האלומיניום.

"נראה כי הירידה במחירי האלומיניום פסחה על אלקואה, כך שהתוצאות היחסית טובות שהיא הציגה יכולות לסמן לנו כי מצבה של הכלכלה הגלובלית אינו כלכך גרוע", אומר ג'רי ג'ייקובס מטריידניג פייננס.

כזכור, ברבעון הראשון של 2012 חברת האלומיניום הגדולה בעולם דיווחה על הפסד נקי של 191 מיליון דולר לעומת רווח נקי של 258 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2010, וזאת בגלל ירידת מחירי האלומיניום ב-20% במחצית השנייה של 2011.

אלקואה מפיקה את מרבית מהכנסותיה ממוצרי אלומיניום, כגון פחיות השתיה וציוד לתעשיית המטוסים. החברה פיתחה גם את בקבוקי האלומיניום שבהם משתמשות קוקה קולה, קורס (יצרנית הבירה) ויצרניות שתייה נוספות שמעניקים לצרכנים את תחושת הקרירות של המשקה עוד לפני חילוץ הפקק. מוצר נוסף הוא הציפוי האלגנטי של האייפד ומחשבי לוח אחרים שמיוצר על ידי אלקואה. גיוון זה הופך את אלקואה לפחות תלויה במחירי האלומיניום ומרחיק אותה מרוב יצרני הסחורות.