סטארט-אפ ישראלי מאפשר למשתמשי אייפד להשתמש באופיס

CloudOn הישראלית מציעה פתרון לבעיית השימוש באופיס של מיקרוסופט על מוצרים של אפל באמצעות שירות ענן ■ מנכ"ל החברה: "בלי שיווק ובתוך פחות משלושה חודשים היו קרוב למיליון הורדות של האפליקציה"

משתמשי האייפד של אפל יודעים שיצירה, קריאה או עריכה של מסמכי וורד או אקסל מתוכנת האופיס של מיקרוסופט, היא משימה לא תמיד קלה לביצוע על הטאבלט. למרות שיש תוכנות שונות לביצוע המטלות האלו, העדר אפליקציה מקורית של מיקרוסופט לאייפד מורגשת בחסרונה. הסטארט אפ הישראלי CloudOn היושב בהרצליה ובפאלו אלטו בארה"ב מציע פתרון מעניין באמצעות שירות ענן.

גרסה 2.0 של CloudOn שהושקה אתמול (ג') מאפשרת לערוך מסמכי אופיס וגם של אדובי רידר, פתיחת קבצי תמונות וגם הדבקה שלהם על מסמכים אחרים. הכל בחינם דרך הענן. "לקחנו את התוכנה הכי פופולארית - אופיס וחיברנו אותה ל-DropBox (שירות אחסון קבצים ברשת, צ.ה)", אומר מלינד גדאקר, מנכ"ל CloudOn לגלובס. "בלי שיווק ובתוך פחות משלושה חודשים היו קרוב למיליון הורדות של האפליקציה".

CloudOn הוקמה בסוף 2009 על-ידי גדאקר, שוקי בנימין ומאיר מורגנשטרן המשמש כסמנכ"ל הנדסה. החברה כבר גייסה 10 מיליון דולר והיא נמצאת כרגע בתהליך גיוס נוסף שאמור להסתיים בעוד כחודשיים. כרגע היא נמצאת בתהליך גיוס של 75 עובדים נוספים, מעבר ל-23 שכבר נמצאים בחברה.

למרות שמדובר בסטארט אפ ישראלי, הגישה של החברה היא לפנות קודם לשוק הבינלאומי. האפליקציה לא קיימת באפ סטור המקומי, אלא באמריקני, הקנדי והאנגלי, כאשר משתמשים ישראליים שרוצים להוריד אותה, צריכה שם משתמש באחת החנויות האלו. כמו כן, הגרסה לא פועלת בצורה מושלמת בעברית. "וורד תומך בהמון שפות ואנחנו צריכים רק להפעיל את זה", אומר גדאקר, שלא מציין יעד השקה לישראל, למרות שאת הגיוס הכספי הוא מתכנן לעשות גם ממשקיעים מקומיים.

המודל של החברה הוא כרגע להציע את המוצר בחינם, אבל לזמן מוגבל. "אנחנו רוצים להבין מה האנשים רוצים", אומר גדאקר, "אנחנו ניצור מודל פרימיום (Freemium, בו האנשים מורידים בחינם, אבל משלמים על תוספות, צ.ה), ככה שתמיד יהיה משהו בחינם".

בעוד כחודש מתכננת החברה להשיק גירסה לטאבלטים של אנדרואיד והיא לא פוסלת גם התאמה למכשירי ווינדוס פון של מיקרוסופט. ל-CloudOn צפויה תחרות עם מיקרוסופט, כאשר הערכות מדברות שהיא תשיק אופיס לאייפד בעתיד הקרוב. גדאקר לא נשמע חושש, "אנחנו בונים את המוצר כך שהוא יוכל להתחבר לכל שירות או אפליקציה, כאשר חברות כמו מיקרוסופט, גוגל ואפל לא רוצות להתחבר אחת לשנייה. אנחנו מסוגלים לאפשר שימוש בין שלושת השירותים האלו אצלנו".