נוקיה מורידה תחזית המכירות; המניה מגיבה בצניחה של 15%

"התחרות הדינאמית השפיעה על המכירות שלנו בהודו, המזרח התיכון, סין ואפריקה", לשון ההדועה שפרסמה נוקיה ■ בחברה צופים כי היקף המכירות ברבעון השני יסתכם בכ-4.2 מיליארד אירו

חברת נוקיה פרסמה היום (ד') הודעה לפיה היא מורידת את תחזית המכירות שלה לרבעון בעקבות התחרות איתה היא מתמודדת ובייחוד התחרות הגואה מצידן של אפל וסמסונג. "התחרות הדינאמית השפיעה על המכירות שלנו בהודו, המזרח התיכון, סין ואפריקה", לשון ההדועה שפרסמה נוקיה.

יצרנית הטלפונים הסלולרים הפינלנדית שזכתה לפופלריות רבה בתחילת שנות ה-2000 סובלת בשנים האחרונות מתחרות חריפה מצידן של אפל וסמסונג, עניין שחייב אותה לבצע מהלכי התייעלות ושיווק שיחזירו אותה למסלול החברות המובילות בתחום.

נוקיה הודיעה כי היא צופה ירידה של כ-3% בחטיבת הטלפונים הסלולרים שלה ברבעון ברבעון הראשון. בחברה צופים כי היקף המכירות ברבעון השני יסתכם בכ-4.2 מיליארד אירו, עניין שאותו הגדיר סטפן אלופ, מנכ"ל החברה כ"מאזב למדי לאור האיכות וטיב השירות שמעניקה החברה ללקוחותיה".

החברה העריכה גם כי ברבעון הראשון היא מכרה יותר מ-2 מיליון ממכשירי הדגל שלה - ה"לומיה". נוקיה תפרסם את דוחותיה לרבעון השני ב-19 לאפריל ואנליסטים מצפים כי השורה התחתונה תהיה מאכזבת למדי בעקבות התחזיות הקודרות של החברה.