"מספר המתפטרים בארה"ב עלה על מספר המפוטרים"

כך עולה מסקר שנערך על ידי הממשל ■ מדובר בפעם הראשונה מזה 3 שנים וחצי ■ "הנתון הזה נותן לנו תקווה שנתוני התעסוקה של חודש מארס היו תקלה חד פעמית"

היום פורסם בארצות הברית שחל זינוק במספר התביעות החדשות לדמי אבטלה מה שמצביע על כך ששוק העבודה בארצות הברית מתקשה להתאושש מהמשבר. אולם נתון שהתפרסם היום מצביע על כך שבחודש פברואר, ובפעם הראשונה מאז 2009, מספר המתפטרים עלה על מספר המפוטרים במקומות העבודה ברחבי ארצות הברית.

מהסקר שנערך על ידי הממשל עולה ש-51% ממקרי סיום העבודה בחודש פברואר היו כתוצאה מהתפטרות של העובדים, כשבחודש הקודם עמד אחוז המתפטרים על 49.8%. כאמור מדובר בפעם הראשונה מזה כ-3 וחצי שנים שמספר המתפטרים עולה על מספר המפוטרים בארצות הברית.

"פיטורין באים יד ביד עם אמון הצרכנים, ובפעם הראשונה מאז שהחל תהליך ההתאוששות של הכלכלה האמריקנית, וזה אומר שהאזרחים אופטימים מכך שימצאו מקום עבודה חדש", כתב ניקולאס קולס, אסטרטג בחברת ConvergEx Group, בסקירה שנשלחה ללקוחות. "ניתוח מעמיק של הנתונים של הסקר גורמות לנו לבלבול ובאותה העת לתקווה שנתוני האבטלה של חודש מארס היו חריגה חד פעמית".

נזכיר שבשבוע שעבר פורסם שמספר המשרות החדשות שהתפנו במשק האמריקאי בחודש מארס עמד על 120 אלף משרות לעומת צפי ל-200 אלף. בנוסף, אחוז האבטלה ירד ל-8.2% מ-8.3% והסיבה לכך הייתה שמספר רב של אנשים התייאשו מחיפוש אחר עבודה. הנתונים הללו גרמו לטלטה בשווקים שהתבטאה בירידות שנרשמו בשווקים בתחילת השבוע.