איציק זוהר ישלם 192 אלף שקל לעיריית ת"א בגין דוחות חניה

ביהמ"ש חייב את זוהר, שלא הגיש כתב הגנה, בתשלום נוסף של שכ"ט עו"ד בסך 15 אלף שקל ■ לטענת העירייה, בין השנים 2003-2010 צבר זוהר 429 דוחות חניה

בבית משפט השלום בהרצליה ניתן בתחילת החודש פסק דין נגד הכדורגלן לשעבר ופרשן הספורט בהווה איציק זוהר, במסגרתו חויב זוהר לשלם לעיריית תל-אביב כ-192 אלף שקל בגין דוחות חניה שצבר, בתוספת שכר-טרחת עורכי דין בסך של 15 אלף שקל. פסק הדין ניתן לאחר שזוהר לא הגיש כתב הגנה.

עיריית תל-אביב, נזכיר, תבעה לפני כחודשיים את זוהר בגין 429 דוחות חניה שלא שולמו. הדוחות נרשמו לזוהר בין השנים 2003-2010. בתביעה נטען כי זוהר ביצע את עבירות החניה באמצעות 14 רכבים שונים, אשר רק ארבעה מהם היו רשומים על שמו. 10 רכבים אחרים, נטען בתביעה, היו בבעלות חברות השכרה שונות או של אנשים פרטיים אחרים.

העבירות אותן ביצע זוהר, לטענת העירייה, מוגדרות כ"עבירות חמורות". כך, למשל, נטען בתביעה כי מרבית הדוחות ניתנו עקב חניה על המדרכה, חניה בתחנת אוטובוס, חניה במקום בו קיים תמרור "אין עצירה", חניה בתוך צומת, חניה במקום להורדת נוסעים וכדומה.

"הנתבע עושה דין לעצמו, כאשר הוא חונה היכן שחפץ, תוך פגיעה בסדר הציבורי, העולה אף כדי סכנת הציבור, תוך זלזול בחוק ובציבור", נכתב בתביעה.

העירייה טענה כי במהלך השנים כמעט ולא היה ניתן לאתר את זוהר, שהחליף כתובות, והיא אף נאלצה לשכור את שירותיהם של חברות חקירות פרטיות, כדי לאתר אותו.

הודעות תשלום הקנס נשלחו בדואר רשום החל משנת 2003 ועד 2010. רובן המכריע של ההודעות, נטען, חזרו בדואר בציון: "לא נדרש", "העתיק מגוריו" או "מען בלתי ידוע".

לפי כתב התביעה, כל ניסיונות העירייה לבצע פעולות גבייה נגד זוהר - כגון עיקול מטלטלין ועיקול חשבונות בנק - לא צלחו, בין היתר מאחר שלא ניתן היה לאתר אותו, ומאחר שלא קיימים נכסים וכספים על שמו. בנוסף, העירייה טוענת כי בחשבונות הבנק של זוהר לא הייתה קיימת יתרת זכות.

העירייה מציינת כי לא חלה התיישנות על הדוחות, כיוון שלא חלפו 3 שנים בין פעולת הגבייה השונות שביצעה.

בא-כוחו של איתיק זוהר, עו"ד אלי שרעבי ממשרד ירדני-שרעבי ושות', מסר בתגובה: "לאיציק נודע אודות ההליכים המתנהלים נגדו מקריאה של כתבות בעיתון. איציק לא קיבל לידיו עד למועד זה את כתב התביעה או הזמנה לדין בקשר עם תביעת העירייה נגדו. מאחר וכך, הוא אינו יכול להגיב לגופם של דברים. יחד עם זאת, חשוב לציין כי בימים אלה איציק פועל להסדיר את חובותיו, לשביעות-רצון כל הצדדים בהתאם ובכפוף לדין".