"ההתאוששות המהירה של הכלכלה בארה"ב - לא תימשך"

כך מעריך אורי גרינפלד, כלכלן המאקרו של פסגות ■ גרינפלד נתמך בנתוני מאקרו רבים שפורסמו באחרונה, לביסוס טענותיו

"נתוני המאקרו השוטפים בארה"ב ממשיכים לצייר תמונה כי המשק האמריקאי מתאושש, אולם קצב ההתאוששות המהיר שנרשם בחודשיים הראשונים של השנה לא יישמר", כך מעריך היום (א') אורי גרינפלד, כלכלן המאקרו של בית ההשקעות פסגות.

גרינפלד מתייחס בסקירתו למספר נתוני מאקרו שפורסמו באחרונה בארה"ב, ביניהם ספר הבז' של הפדרל ריזרב "אשר צייר גם הוא את אותה התמונה", לדבריו. "התמונה הזו עולה בקנה אחד עם התחזיות שלנו לצמיחה של 2%-1.5% השנה בארה"ב".

גרינפלד מתייחס לידיעה במדד ביטחון הצרכנים של אונ' מישיגן (לרמה של 75.7 נקודות, לעומת רמה של 76.2 נקודות באומדן קודם). "ברור שישנן סיבות אמיתיות לירידה בביטחון הצרכנים: נתוני שוק העבודה במרץ היו טובים פחות מהצפי, הירידות במדדי המניות יוצרות אפקט עושר שלילי ומחירי הדלק בארה"ב המשיכו לעלות", מסביר גרינפלד.

בנוסף, מציין גרינפלד את מדד המחירים לצרכן (שעלה בחודש מארס בכ-0.3%, בהתאם לציפיות המוקדמות), ואת נתוני התביעות הראשוניות השבועיות לדמי אבטלה שעלו לרמה של 380 אלף תביעות, לעומת צפי ל-355 דרישות בלבד. "אנו מניחים שהשיפור בשוק העבודה יימשך אם כי בקצב איטי יותר מזה שנרשם בחודשיים הראשונים של השנה", סיכם גרינפלד.