הפרקליטות מתנגדת לבקשת משה קצב לדיון נוסף בעליון

טוענת כי הראיות החדשות שהגיש נשיא המדינה לשעבר לבית המשפט העליון במסגרת העתירה לדיון נוסף אינן מוכיחות כי מעשי האונס שבהם הורשע לא בוצעו

הראיות החדשות שהגיש סנגורו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, לבית המשפט העליון במסגרת העתירה לדיון נוסף - אינן מוכיחות כי מעשי האונס שבהם הורשע לא בוצעו, אינן מבססות טענת אליבי של קצב ואינן מפריכות את העדויות המרשיעות - כך טוענת פרקליטות המדינה במסגרת תשובתה לעתירה לדיון נוסף של קצב, שהוגשה היום (א') לבית המשפט העליון.

בחודש נובמבר 2011 דחה בית המשפט העליון בפסק דין מפורט את ערעורו של קצב הן על הרשעתו בשני מעשי אונס ובשורת עבירות מין נוספות, והן על העונש של 7 שנות המאסר בפועל שנגזר עליו. לפני כ-3 חודשים החל קצב בריצוי מאסרו.

"המדינה מתקשה עד מאוד לראות הלכות בכל הקביעות העובדתיות בפסק הדין", כתבה לעליון עו"ד נעמי גרנות מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה. "הן בוודאי אינן נכנסות לגדר הלכות העומדות בסתירה להלכות קודמות, הנדרשת להצדיק קיומו של דיון נוסף".

פורמלית מתנגדת הפרקליטות לבקשתו של קצב להגיש ראיות חדשות לעליון בשלב הדיון הנוסף. ואולם, למעלה מן הצורך מדגישה המדינה כי אין בראיות הללו כדי לסייע לטענותיו של קצב.

קצב מבקש להגיש קלטת וידיאו שבה הוא נראה מאובטח על-ידי איש שב"כ במהלך "אירוע הפרסים" בפארק הלאומי ברמת-גן, ביום שבו התבצע האונס הראשון, בלשכת השר בתל-אביב. בנוסף, הוא מבקש להגיש תמונה של אמו מאותו אירוע, כדי לטעון כי בתום האירוע הסיע אותה הביתה ולא יכול היה להמשיך ללשכתו יחד עם א' ממשרד התיירות.

ואולם הפרקליטות דוחה מסקנות אלה. "דחיית טענת האליבי של קצב בקשר לאירוע האונס בלשכה בתל-אביב איננה קמה ונופלת על שאלת טיב האבטחה שהוא אובטח קודם לכן, אלא על מכלול של ראיות. העובדה שקצב צולם יחד עם מאבטח איננה יכולה להכריע בשאלה אם מדובר באבטחה צמודה כטענתו, או שמדובר באבטחת מעטפת, כעדותו של איש השב"כ".

גם בתמונה של אמו, טוענת הפרקליטות, אין כדי להוליך למסקנה כי דווקא קצב הוא זה שהסיע אותה לביתה באותו יום.

ביחס לפרסומים התקשורתיים בפרשה הזו לאורך שנות ניהול ההליכים, מודה הפרקליטות כי "הנאשם נשפט בצורה מסוימת בתקשורת, אך אין בכך כדי לבסס טענה של הגנה מן הצדק". לדבריה "בית משפט מקצועי איננו מושפע מפרסומים תקשורתיים". (דנ״פ 864/12).