אשטרום בוחנת שילוב קמעונאי ריהוט נוספים במתחם קיקה

מנכ"ל אשטרום נכסים: "אנחנו לא אנשי ריטייל, ולכן יש מו"מ להכנסת שותף לקיקה בדרך כלשהי" ■ ‎כפי שנחשף ב"גלובס", לרשת הרהיטים נרשמה הערת "עסק חי"

שבועיים לאחר שהמספרים העגומים של רשת קיקה ישראל נחשפו לראשונה ב"גלובס", נודע כי בימים האחרונים פנתה אשטרום נכסים, המחזיקה ב-15% ממניות רשת הרהיטים (שבשליטת סלומון בטיטו), למספר גורמים בענף, במטרה שיאכלסו שטחים במבנה קיקה בנתניה.

מבנה העסקה עם אותם קמעונאים עדיין לא הוחלט, אך נבחנות מספר אפשרויות שבאמצעותן תופחת החשיפה לקיקה ישראל, אולי אפילו בדרך של חנות בתוך חנות.

מוטי סלע, מנכ"ל אשטרום נכסים , אישר את דבר האפשרויות הנבחנות. לדבריו, "אנחנו לא אנשי ריטייל, ולכן יש משא-ומתן להכנסת שותף ברשת בדרך כלשהי".

הפחתה של 19 מיליון שקל

בספטמבר 2011 נפתחה החנות הענקית של קיקה בדרום נתניה (בסמוך לחנות איקאה), המתפרסת על שטח של 15 אלף מ"ר ב-4 קומות. אשטרום נכסים, בעלת הקרקע והמבנה, חתמה עם קיקה על חוזה שכירות לתקופה של 10 שנים תמורת כ-13 מיליון שקל בשנה. הנכס משועבד כולו לבנק המלווה ורשום בספרי אשטרום בשווי של 150 מיליון שקל.

אשטרום רשמה בדוחות השנה החולפת הפחתה חשבונאית של 19.4 מיליון שקל, המהווה את מלוא השקעתה בקיקה. נכון לסוף 2011 העמידה אשטרום הלוואות בעלים בגובה של 14.4 מיליון שקל לרשת, וערבות של 15 מיליון שקל. מתחילת 2012 העמידה אשטרום הלוואות נוספות בגובה של 9 מיליון שקל.

לסלומון בטיטו, בעל השליטה בקיקה ישראל, אין ככל הידוע מקורות הון משמעותיים, כך שאם אשטרום תחליט להמשיך להשקיע בחברה, בטיטו צפוי להיות מדולל משמעותית בהחזקותיו. אשטרום ציינה בדוחות כי קיבלה את הזכות לקבל החלטות בשם קיקה ישראל.

המספרים של קיקה ישראל רחוקים עדיין מלספק את הסחורה. בתוך 4 חודשים - ספטמבר-דצמבר 2011 - רשמה זכיינית רשת הרהיטים מאוסטריה הכנסות של 27 מיליון שקל, ואת שנת 2011 סיימה בהפסד של 45 מיליון שקל, לאחר הפסד של 13 מיליון שקל ב-2010 (הוצאות הקמה).

הגירעון של קיקה ישראל בהון העצמי עומד על 58 מיליון שקל, ומולו התחייבויות של 146 מיליון שקל. הערכת שווי לקיקה ישראל, שבוצעה לבקשת אשטרום נכסים, נוקבת בערך של "0". לדוחות הכספיים של קיקה ישראל צירפו רואי החשבון הערת "עסק חי", המעידה על חשש להמשך פעילותה.