הממונה על ההגבלים אישר את מיזוג מליסרון ובריטיש ישראל

עפ"י הפשרה, החברה הממוזגת לא תחויב למכור את הגרנד קניון שבבעלותה, ואולם במקום זאת תמכור 3 קניונים אחרים - קניון הצפון, קניון הדר וקניון הראל

הממונה על ההגבלים העסקיים, פרופ' דיויד גילה, אישר את המיזוג של מליסרון , עופר השקעות ובריטיש ישראל השקעות - כך עולה מהסכם פשרה בין מליסרון לבין הממונה, שאושר על-ידי שופטת בית הדין להגבלים עסקיים נאוה בן-אור.

על-פי הסכם הפשרה שנחתם בין הממונה לבין החברה הממוזגת, לא תחויב החברה הממוזגת למכור את הגרנד קניון שבבעלותה, ואולם במקום זאת תמכור 3 קניונים אחרים: קניון הצפון בנהריה, קניון הדר בירושלים וקניון הראל במבשרת ציון.

לפני כ-3 שבועות הגישו הצדדים הודעה משותפת לבית הדין להגבלים עסקיים, הפועל במסגרת בית המשפט המחוזי בירושלים, ובה הצהירו כי הגיעו להסכם פשרה בין הממונה על ההגבלים לבין חברת מליסרון, שביקשה להתמזג עם החברות עופר השקעות ובריטיש ישראל השקעות.

הסכם הפשרה גובש בעקבות הליך ארוך שנוהל בבית הדין להגבלים עסקיים, ואולם לבקשת הצדדים הטיל בית המשפט חיסיון הן על פרטי ההליך המשפטי והן על תוכן הסכם הפשרה, וזאת במטרה להגן על סודות מסחריים של החברות.

בהסכם הפשרה פירט הממונה על ההגבלים את הנימוקים שהובילו אותו להסכים לנוסח הפשרה. "נימוקיו של הממונה מקובלים עליי", כתבה השופטת בן-אור בפסק דינה, "יש בפשרה המוצעת כדי לענות על החששות התחרותיים שעליהם הצביע הממונה, כתוצאה מהמיזוג בין מליסרון לבין עופר השקעות ובריטיש ישראל השקעות. ההסדר איננו משנה באופן מהותי את התנאים למיזוג, שנקבעו בהחלטת הממונה בינואר 2011 ושתוקנה במארס 2011".

לגבי ההסדר שלפיו במקום למכור את הגרנד קניון תמכור החברה הממוזגת 3 קניונים אחרים, קבעה השופטת כי "3 קניונים אלה מהווים חלופה ראויה להפגת החששות התחרותיים האמורים. שני הקניונים האחרים שבמכירתם חויבה החברה הממוזגת, קניון רננים וקניון סביונים, יימכרו אף הם, ובעניין זה לא חל שינוי. גם במועדי המכירות המוסכמים אין משום שינוי עקרוני בתנאי המיזוג שנקבעו מלכתחילה".

השופטת נתנה תוקף של פסק דין להסדר הפשרה, ובכך נכנס ההסדר לתוקף.