שר גרמני: "אנו מוכנים לשיתוף-פעולה גרעיני עם איראן"

את הדברים אמר גידו וסטרוולה, שר החוץ הגרמני, שטען כי גרמניה תהיה מוכנה לסייע לאיראן לפתח אנרגיה אטומית למטרות אזרחיות, אם זו תנטוש את השאיפות הצבאיות שלה

גרמניה מוכנה לשתף פעולה עם איראן בנושא הגרעין, זאת ברגע שהמשא ומתן עימה יעלה על המסלול הנכון והיא תהיה מוכנה לחסל את שאיפות הגרעין הצבאי שלה, כך אמר הבוקר (ד') שר החוץ הגרמני, גידו וסטרוולה.

"מעולם לא הטלנו בספק את הנכונות של האיראנים לעשות שימוש באנרגיה אטומית למטרות אזרחיות, ואנו הגרמנים תמיד הצענו להם סיוע כדי לפתח כורים גרעיניים כאלה", אמר וסטרוולה.

כאמור, איראן מנהלת בימים אלה משא ומתן עם 5 המעצמות הגדולות - בריטניה, ארה"ב, רוסיה, סין, צרפת וגם גרמניה. המו"מ מתנהל בטורקיה אך ביום שבת האחרון הוא הופסק בשל חילוקי דיעות גדולים מדי בין הצדדים.

"השיחות עם איראן נוהלו עד עתה באופן שמרני ובאטמוספירה נייטרלית", הוסיף וסטרוולה. "אנו מעוניינים בפתרון פוליטי שבו איראן תוכל לפתח אנרגיה אטומית למטרות אזרחיות בלבד ותפסיק את שאיפותיה הצבאיות".

הצדדים מתכננים להיפגש שוב ב-23 במאי בפסגה שתיערך הפעם בבגדד, כאשר כל צד מנסה להפעיל מנופים דיפלומטים כדי להשפיע על השיחות. כך למשל, נשיא ארה"ב ברק אובמה הצהיר בתחילת השבוע שהוא יתמוך בהטלת סנקציות נוספות על איראן אם לא תהיה פריצת דרך במשא ומתן על תוכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית בתקופה הקרובה.