מסקנות ועדת הריכוזיות יגיעו לאישור הממשלה

מסקנות הוועדה בראשותו של חיים שני מגיעות לממשלה ■ נתניהו ציין בפברואר השנה כי הוא נחוש בדעתו לפעול ליישומן של מסקנות ועדת הריכוזיות ללא דיחוי

מסקנות ועדת הריכוזיות צפויות להגיע ביום א' הקרוב לאישור הממשלה. כך נודע ל"גלובס". ועדת הריכוזיות בראשותו של מנכ"ל משרד האוצר לשעבר חיים שני הגישה את מסקנותיה בחודש ספטמבר אשתקד, וכעת כאמור המסקנות מגיעות לאישור הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו עדכן בפברואר השנה את הממשלה שהוא נחוש בדעתו לפעול ליישומן של מסקנות ועדת הריכוזיות ללא דיחוי. נתניהו דחה הסתייגויות שהעלו כמה משרי הממשלה שביקשו כי הממשלה תקיים דיון במסקנות ובהשלכות השונות של כל אחת מהן ואף דחה את הצעתו של דן מרידור להקים ועדת שרים מיוחדת שתבחן את הנושא.

לדברי נתניהו, הקמתה של עוד ועדה תביא שוב לעיכוב יישום מסקנות הוועדה, שעשתה עבודה מעמיקה ומקיפה ואין טעם לעכב את הנושא אלא להיפך, יש להאיץ את הטיפול בו.

נתניהו סיפר אז לשרי הממשלה שעוד בשנת 2005 בעת שכיהן כשר אוצר, הוא הבחין בבעיית הריכוזיות הגדולה במשק כבעיה מרכזית במשק. נתניהו פנה לחיים שני שעמד בראש הוועדה ואמר כי העבודה שהוועדה עשתה היא מקיפה, רצינית וראויה לכל שבח על הרצינות ועומק המחשבה וכי ראוי שהממשלה תאמץ את המסקנות כבר בזמן הקרוב.

אילן פלטו, מנכ"ל איגוד החברות הציבוריות אמר בתגובה כי "יישום המסקנות של ועדת הריכוזיות לא ישנה בהכרח את רמת הריכוזיות , אך ללא ספק יוביל להחמרה נוספת במצב הכלכלי.עודף רגולציה, מגבלות ועודף חסמים במשק הם מתכון בטוח לפגיעה בצמיחה של המשק הישראלי".