משרד הקליטה: נאפשר דיור ציבורי לקשישים על קרקע ציבורית

וועדת ההיגוי במשרד לקליטת העלייה החליטה היום לקדם את הצעותיהן של למעלה מעשר רשויות מקומיות לבניית דיור ציבורי עבור קשישים עולים, ביניהם ניצולי שואה

בהמשך להחלטת הממשלה אשר אימצה את פרק הדיור בדו"ח ועדת טרכטנברג, החליטה היום וועדת ההיגוי במשרד לקליטת העלייה לקדם את הצעותיהן של למעלה מעשר רשויות מקומיות לבניית דיור ציבורי עבור קשישים עולים, ביניהם ניצולי שואה. ההצעות כוללות הקמה של למעלה מ-1700 יחידות דיור בערים שונות בארץ.

וועדת ההיגוי התכנסה בהמשך לעבודת הוועדה הבין המשרדית שהוקמה בהחלטת הממשלה מיום 27.3.2011, בנושא דיור לקשישים עולים הזכאים לסיוע בשכר דירה. ההחלטה, אותה יזמו ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרה לקליטת העלייה, סופה לנדבר, קובעת כי ניתן יהיה להקצות קרקע 'חומה', קרקע בייעוד ציבורי, על ידי רשויות מקומיות לבניית דיור לקשישים, תוך התרת שימוש מסחרי מצומצם לצורך מימון הבנייה.

ההצעות שאושרו היום יעברו לבדיקת היתכנות כלכלית.

בין הערים אשר הצעותיהן עלו לשלב ההיתכנות: תל אביב, ירושלים, קריית מוצקין, אשדוד, קריית אונו, כפר סבא, כרמיאל, בת ים, רחובות, חיפה וראשון לציון. במהלך הבדיקה תיבחן גם האפשרות להגדיל את מספר היחידות השנה ל-2000.

השרה לקליטת העלייה, ח"כ סופה לנדבר: "אנחנו מרוצים מאוד מההיענות הגדולה של הרשויות המקומיות והמוסדות הרלוונטיים להנעת הפרויקט ורוצים להודות להם על שיתוף הפעולה עם המשרד לקליטת עלייה. מספר האנשים הזקוקים לסיוע בשכר הדירה הוא גדול, ואנו עושים כמיטב יכולתנו כדי לקדם ולזרז פרויקטים אשר יביאו לפתרון הבעיה".