דיווח: הרשויות בסין עומדות להשיק תוכנית הקלה כמותית

הדיווח מבוסס על דברים שאמר גורם רשמי בבנק המרכזי הסיני לסוכנות הידיעות הרשמית של המדינה ■ על פי דבריו הבנק המרכזי הסיני יודיע על הפחת הדרישה להלימות ההון מצד הבנקים

סוכנות הידיעות הרשמית של סין, שינהאו, מצטטת הבוקר (ה') גורם רשמי אנונימי בבנק המרכזי של סין ובוא הוא טוען שהממשלה הסינית מתכוונת להשיק תוכנית להקלה כמותית באמצעות פעולות בשוק הפתוח כמו גם על ידי הורדת הדרישות להלימות ההון של הבנקים בסין, וזאת על מנת לכוון את הכלכלה הסינית לקראת נחיתה רכה.

"הבנק המרכזי של סין יגביר את הסכמי הרכש החוזר כמו כן יפחית את הדרישות להלימות ההון של הבנקים במדינה בזמן המתאים, זאת על מנת לשחרר כספים לשווקים", אמר אותו גורם לסוכנות הידיעות הסינית.

"אנחנו ננקוט בצעדי מנע מקיפים ואפקטיבים במדיניות שלנו בזמן ובקצב הנכון על מנת לכוון את הכלכלה שלנו אל עבר צמיחה יציבה באספקת האשראי והכספים, על מנת להבטיח רמת נזילות סבירה של מערכת הבנקאות הסינית ולהבטיח צמיחה יציבה ומהירה יותר של המשק הסיני", צוטט הגורם בסוכנות הידיעות.

הדברים של אותו גרום בבנק המרכזי הסיני תואמים את המדיניות שהתחיל ראש ממשלת סין ווין ג'יאבו בסתיו 2011, כשהחליט לאמץ מדיניות של "כיוון עדין" על מנת לטפל בכלכלה הסינית ולעודד את הצמיחה. הדברים של אותו גורם באים על רקע עלייה בהלוואת של הבנק המרכזי הסיני בחודש מארס -1.1 טריליון יואן (160 מיליארד דולר), העלייה הגדולה ביותר מאז ינואר 2011.