סקר: חברות בארה"ב שוקלות להחזיר קווי הייצור למדינה

כך עולה מסקר שבוצע בקרב 106 בכירים ■ על פי הסקר החברות הגדולות נוטות יותר לבצע צעד זה מאשר החברות הקטנות ■ הסיבות העיקריות למהלך: איכות מוצרים טובה יותר ועלות העסקה נמוכים

חברות הייצור הגדולות בארצות הברית נוטות יותר לשקול מעבר חזרה לארצות הברית מסין מאשר החברות הקטנות, כך עולה מסקר שביצע מכון המחקר Boston Consulting Group בקרב 106 בכירים בחברות השונות.

על פי הסקר, השיקולים העיקריים למהלך שכזה הינם איכות מוצרים טובה יותר כמו גם עלות השכר, כשמספר חברות אפילו חושבות שעלויות השכר בארצות הברית נמוכות יותר מאלו שבסין בגלל אחוז האבטלה הגבוה במדינה. מהסקר עולה שכ-37% מהנשאלים שוקלים או כבר מתכננים העברת קו הייצור של החברות שלהם חזרה לארצות הברית.

בקרב החברות הגדולות בארצות הברית, שיש להם הכנסות של 100 מיליארד דולר או יותר, יש נטייה יותר גדולה לשקול או לבצע מעבר שכזה מאשר אצל החברות הבינוניות או הקטנות. מהסקר עולה ש-48% מהבכירים בחברות הללו שוקלים את העניין בחיוב.

רוב המשתתפים בסקר מעריכים שהשכר בסין ימשיך לעלות וטוענים שעלויות הייצור בסין יותר גבוהות בפועל מאשר על הנייר בגלל המרחק מהצרכנים והקושי בביצוע עסקיים עם הרשויות בסין.

מהסקר עולה שהחברות שמייצרות מוצרים מגומי או פלסטיק הינן בעלות הנטייה הגבוה ביותר לחזור לארה"ב בעוד שחברות שמייצרות ציוד הקפי למחשבי, מתכת או מוצרי תחבורה הינן בעלות הנטייה הנמוכה ביותר לשקול את המעבר הזה.