נוברטיס: אושש פרופיל הבטיחות של ה"גליניה" באירופה

חברת התרופות השוויצרית הודיעה שרשות התרופות האירופית איששה את פרופיל היעילות - בטיחות של התרופה ■ בחברה מעריכים שהיקף המכירות של התרופה יעמוד על מיליארד דולר בשנה

חברת התרופות נוברטיס הודיעה היום (ו') על כך שהוועדה המייעצת למוצרים רפואיים של רשות התרופות האירופאית סיימה את בחינת תרופתה ה"גליניה" לטיפול בטרשת נפוצה וקבעה שפרופיל היעילות - בטיחות של התרופה הינו חיובי.

רשות התרופות האירופאית ציינה בהודעה על סיום הבדיקה, כי במרבית ממקרי המוות והאירועים האחרים שנבדקו סבלו החולים מבעיות רפואיות אחרות או טופלו בתרופות אחרות שהיו שיכולות להשפיע על מצב, כך שהרשות לא יכולה לקבוע כי יש קשר בין המקרים לטיפול בגילניה.

רשות התרופות קבעה גם שהרופאים לא יוכלו לתת את התרופה הזאת לחולים שיש להם בעיות בלב, במוח או בכלי הדם. גם חולים שנוטלים תרופות קבועות להורדת לחץ הדם לא יוכלו לצרוך את תרופת ה"גילינה".

הקביע של רשות התרופות האירופאית מפזרות את החששות סביב התרופה שנחשדה באחריות לגרימת מספר בעיות בלב. בהודעה שלה, ציינה חברת נוברטיס, שקבלת האישור סולל את דרכה של התרופה להפוך ל"בלוקבאסטר", כהגדרתה, וצופה שהיקף מכירות התרופה בשנה יעמוד על כמיליארד דולר. ההודעה של חברת נוברטיס עלולה לפגוע בטבע ובתרופת הדגל שלה, "הקופקסון", שגם היא נועדה לטיפול בטרשת נפוצה.