עשירי ארה"ב אופטימים לגבי עתידה הכלכלי של המדינה

בסקר שנערך בקרב אנשים שמשתכרים 100 אלף דולר בשנה או יותר עולה ש-33% מהם מעריכים שכלכלת ארצות הברית תתאושש לחלוטין ב-2014 ■ מספר האופטימים נמצא בשיא של שנה

העשירים בארצות הברית אופטימים למדי לגבי עתידה הכלכלי של ארצות הברית, אולם עדיין מודאגים ממצבו של שוק התעסוקה, כך עולה מסקר שנחשף הבוקר ברשת CNBC. עורכי הסקר מגדירים את העשירים כאלה שיש להם הכנסה של 100 אלף דולר בשנה או יותר.

50% מהנשאלים אופטימים היום ממצבה של הכלכלה האמריקאית, מדובר בעלייה של 12% לעומת הסקר שנערך בתחילת השנה. מספר העשירים האופטימים לגבי הכלכלה האמריקאית עומד כעת של שיעורו הגבוה ביותר מזה כשנה. 33% מעריכים שהכלכלה תתאושש לחלוטין רק בשנת 2014 או מאוחר יותר ו-14% פסימים למדיי ומעריכים שהמיתון לעולם לא ייגמר.

שוק העבודה המדשדש בארצות הברית עדיין מהווה מקור הדאגה העיקרי כששני שליש מהנשאלים ענו שירידה בשיעור האבטלה יהפוך אותם ליותר אופטימים לגבי עתידה הכלכלי של ארצות הברית. 48% מעדיפים לראות התייצבות בשוק הדיור במדינה בעוד ש-46% מעדיפים לראות שינוי בבית הלבן על מנת להפוך ליותר אופטימים.

הנשאלים גם מביעים אופטימיות לגבי עתידם הכלכלי, בתשובה לשאלה איך הם ירגישו בעוד שנה מעכשיו? 53% ענו שהם צופים שמצבם הכלכלי ישתפר, לעומת 58% שענו תשובה דומה בסקר הקודם. כשאותה שאלה נשאלה לאנשים שמרוויחים 250 אלף דולר בשנה או יותר, 60% מהם ענו שמצבם יהיה טוב יותר.