דיווח: 2 בכירים ישראלים בישקר מועמדים לרשת את וורן באפט

ג'ייסון צווייג עבר על המכתבים האישיים של באפט משנת 1977 וערך דירוג של המועמדים לרשת את באפט ■ המועמד המוביל: ראש חטיבת הביטוח של ברקשייר

2 בכירים ישראלים מחברת ישקר מועמדים לרשת את וורן באפט בתפקיד יו"ר ומנכ"ל חברת ההשקעות ברקשייר הת'אווי - כך טוען ג'ייסון צווייג בטור שפרסם בעיתון "וול סטריט ג'ורנל". צווייג מציין מספר מועמדים לרשת את המשקיע המיליארדר באפט, ובהם דני גולדמן, סמנכ"ל הכספים של ישקר, ויעקב הרפז, מנכ"ל ישקר.

עם זאת, יש לציין כי צווייג מתבסס על המכתבים השנתיים שפרסם בעבר באפט למשקיעים, כפי שהוא נוהג לעשות מדי שנה. 2 הישראלים מדורגים, לפי צווייג, במקומות ה-14 וה-15 בדירוג המועמדים לרשת את באפט. הרבה לפניהם ברשימה ניתן למצוא את אג'יט ג'יין, ראש חטיבת הביטוח של ברקשייר, אשר הוזכר 102 פעמים במכתבים השנתיים של באפט (באפט כתב יותר מ-400 אלף מילים במכתבים אלה מאז שנת 1977). במקום השני בדירוג, עם 60 אזכורים במכתבים של באפט, ניצב טוני נייסלי.

באפט בן ה-81 הודיע בשבוע שעבר כי חלה בסרטן הערמונית דרגה 1, כלומר הדרגה הקלה ביותר. הוא צפוי לעבור טיפולים כימותרפיים. באפט אופטימי ואמר כי ימשיך לנהל את החברה.

ואולם, ההודעה על מחלתו של באפט החזירה את החששות מפני "היום שאחרי" באפט, כלומר מי ינהל את ברקשייר אחריו. באפט אמר כבר שדירקטוריון החברה בחר יורש עם שני מחליפים אפשריים במידת הצורך, אולם הוא לא נקב בשמות.