דויטשה: "'לוויתן' יפותח מהר מהצפוי. קנו רציו"

דויטשה בנק ממליץ להיחשף ל"לוויתן" באמצעות רציו ודלק קידוחים: מעלים את מחיר היעד של דלק קידוחים ל-18 שקל ומורידים את מחיר היעד של רציו ל-46 אגורות

דן הרווארד, אנליסט בדויטשה בנק, הוציא היום (ב') סקירה מקיפה על ענף חיפושי הנפט והגז בישראל. בסקירתו, שהגיעה לידי "גלובס", כותב הרווארד כי על אף שאושר היצוא, מאז פורסם הדוח הממשלתי על סקטור חיפושי הגז, מצביעים המחירים של מניות המגזר על אכזבה מסוימת מצד המשקיעים, באשר לחלוקה השווה בין היבוא ליצוא.

עם זאת, על פי הרווארד, התזמון של יצוא הגז חשוב יותר בהקשר של הערכת שווי לעומת חלוקת המשאבים הכוללת, והדוח אינו מגביל אפקטיבית את היצוא השנתי בשנים הראשונות של הפרויקט. "דבר זה מאפשר את המסחור של 'לוויתן' ואת פיתוחו של מתקן גז טבעי נוזלי בקיבולת של 14 BCM במסגרת לוח הזמנים של השותפות עד 2019, וזאת בהנחה שיזוהה אתר מתאים בישראל.

בדויטשה בנק ממליצים על חשיפה ל"לוויתן" עם רציו ודלק קידוחים . בדויטשה מעריכים כי ייתכן כי "לוויתן" יפותח מוקדם מהצפוי, כאשר סביר כי תכנית פיתוח עבור "לוויתן" תונח השנה, עם יעד לייצור ראשוני של גז טבעי ב-2015-2016. זאת, בשונה מהדעה הרווחת, לפיה "לוויתן" יפותח רק במצורף למתקני הגז הטבעי הנוזלי לא לפני 2019.

הרווארד מזהיר כי מגזר חיפושי הגז והנפט יתאפיין בתנודתיות גבוהה בתקופה הקרובה בהתחשב בתוצאות שיגיעו מקידוחי הנפט. הרווארד מעלה את מחיר היעד של אבנר ל-3.2 שקלים מ-3 שקלים, המחיר של דלק קידוחים עולה מ-16.7 שקל ל-18 שקל, ישראמקו נשארת ב-66 אגורות ורציו יורדת ל-46 אגורות מ-58 אגורות, בעיקר בשל העובדה כי מחיר היעד החדש אינו לוקח בחשבון את השווי הפוטנציאלי של קידוחי הנפט, וזאת בשל שינוי שיטת הסיקור עקב חילופי אנליסטים. "אם לא יימצא נפט, נמליץ למשקיעים על רכישת מניות השותפות שיימצאו בירידה, כיוון שהמגזר נראה כמוערך בחסר על בסיס הגז הטבעי לבדו. לעומת זאת, תגלית נפט תתרום אפסייד להערכות שלנו", מסכם הרווארד.