קריקס מזנקת ב-12%: דיווחה על תוצאות טובות בניסוי

השותפה של קריקס ביפן, JTI, קיבלה תוצאות טובות בניסוי במוצר ה-zerenex, המוצר המוביל של החברה

מניית קריקס מזנקת בכ-12% בפתיחת המסחר בוול סטריט בעקבות הודעה כי השותפה שלה ביפן, JTI, קיבלה תוצאות טובות בניסוי במוצר ה-zerenex, המוצר המוביל של החברה.

קריקס התבססה עד לאחרונה על שני מוצרים עיקריים - זרנקס למחלות כליות ופריפוסין לסרטן. שניהם היו בשלב III של הניסויים הקליניים בארה"ב. כשפריפוסין נכשל בניסוי לפני שלושה שבועות, מנייתה איבדה 65% ונסחרה לפי שווי של 120 מיליון דולר. בהמשך דשדשה עוד וירדה ל-96 מיליון דולר הבוקר. 96 מיליון הדולר הללו מייצגים את הפוטנציאל שהמשקיעים האמינו שעוד גלום בזנרקס, התרופה שנותרה לקריקס.

הניסוי בתרופה זו בארה"ב אמור להסתיים עד סוף השנה. משקיעים רבים שהימרו על קריקס בשל הפריפוסין, החליטו לא להישאר ולבדוק מה קורה עם זרנקס, גם מתוך מחשבה שהשוק שלה הוא קטן ותחרותי יחסית, וגם משום שהתחושה הייתה שקריקס, שנכשלה כבר פעמיים בניסויי שלב III במוצרים שהצליחו בשלב II, אולי אינה יודעת לבחור היטב את המוצרים שאיתם היא נכנסת לניסויים מתקדמים. והנה, ההפתעה מיפן.

JT, שלה זכויות השיווק של המוצר באסיה, מדווחת כי התוצאות בניסוי שהיא ערכה בזרנקס טובות וכי היא נערכת לרשום את המוצר לשיווק. זוהי גושפנקא למוצר ותמיכה בסיכוי להשיג תוצאה טובה גם בניסוי האמריקני (אם כי בניסוי נבחן האם המוצר שווה ערך למתחרים הקיימים ואילו זרנקס צריכה להשיג מטרה אגרסיבית יותר), וגם התפתחות עסקית אמיתית.

בהסכם שלה עם קריקס, JT התחייבה לשלם עד 100 מיליון דולר בתמלוגים לקריקס על בסיס אבני דרך שונות, שהרישום לשיווק הוא כנראה אמת מהן. עד היום שולמו לקריקס 28 מיליון דולר.