מצרים: מוכנים להגיע לחוזה חדש לייצוא גז לישראל

השרה המצרית לשיתוף פעולה בינלאומי, פאיזה אבו-אלנגא, אמרה כי "לצד המצרי אין כל התנגדות להגיע לחוזה חדש עם תנאים חדשים ומחיר חדש"

מצרים מוכנה להיכנס לחדש את ייצוא הגז לישראל במחיר חדש ותחת חוזה חדש, כך אמרה היום (ב') השרה המצרית לשיתוף פעולה בינלאומי, פאיזה אבו-אלנגא.

אבו-אלנגא אמרה כי "לצד המצרי אין כל התנגדות להגיע לחוזה חדש עם תנאים חדשים ומחיר חדש".

אתמול, נזכיר, דיווחה אמפל בשליטתו של יוסי מימן לבורסה בת"א, כי ממשלת מצרים הודיעה ל-EMG על ביטול חד-צדדי על הסכם הגז עם ישראל. יש לציין כי מדובר למעשה בהפרה של הנספח הכלכלי אשר נכלל בהסכם השלום שנחתם בזמנו בין ישראל למצרים - לפיו מצרים תספק נפט לישראל (הנפט הומר לגז לפני שנים מספר). במסגרת הנספח, נקבע כי מצרים מחויבת לספק לישראל גז בכמות אותה האחרונה תדרוש, תמורת תשלום. (לסיפור המלא)

שר הנפט המצרים עבדאללה ג'וראב אמר אמש לסוכנות הידיעות בלומברג כי ההחלטה לבטל את הסכם הגז אינה החלטה מדינית, כי אם מסחרית. "זה עניין מבני, אנחנו מנצלים את הזכות שלנו תחת ההסכם", אמר.

גם ראש הממשלה, בינימין נתניהו, התייחס לפרשה ואמר כי "אנו לא רואים את ניתוק הגז כדבר שנובע מהתפתחויות פוליטיות. זהו למעשה סכסוך עסקי בין החברה הישראלית לחברה המצרית", אמר נתניהו. "אך לצד זה, אני חייב לומר שיש לנו מצבורי גז שיעניקו לישראל עצמאות אנרגטית, לא רק ממצרים אלא מכל מקור אחר, ושיהפכו את ישראל לאחת מיצואניות הגז הטבעי הגדולות בעולם. לכן אנו די בטוחים מבחינה זאת".