בגלל לפיד: הורים שכולים נגד "שרים בכיכר" בערוץ 10

הורים שכולים מבקשים מהרשות השנייה למנוע את שידור התוכנית הערב בערוץ 10, זאת חרף החלטת בג"ץ שקבע אתמול כי אין מניעה שיאיר לפיד ינחה את האירוע

הורים שכולים ביקשו מהרשות השנייה למנוע את שידור "שרים בכיכר" בהנחייתו של יאיר לפיד בערוץ 10 הערב (ג'). זאת חרף החלטת בג"ץ מאתמול (ב'), שקבע כי אין מניעה בעובדה שלפיד ינחה את האירוע.

טענת ההורים היא כי לפיד הוא אישיות פוליטיות, ואסור לו להנחות אירוע מסוג זה. ברשות השנייה הודיעו כי אין זה תפקיד הרגולטור להתערב בעניין.

בערוץ 10 מתכוונים בכל זאת להעביר את השידור, לאור הסכם מוקדם מול עיריית תל-אביב שנחתם טרם כניסתו של לפיד לעולם הפוליטי.

אחד הפונים לרשות הוא דוד איינהורן, אביו של יהונתן איינהורן ז"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה. איינהורן כתב למנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה: "הננו נדרשים ליום שבו האנשים הפוליטיים אינם בראש המערכת כבכל יום ויום. הופעת אנשים פוליטיים מכל קצות הקשת הפוליטית במדינת ישראל איננה מכבדת את היום הזה כראוי לדעתי, ובאופן רגשי הנני רואה בכך פגיעה בקדושת היום.

"מר יאיר לפיד, שהצהיר לאחרונה על הצטרפותו לפוליטיקה (מעשה חיובי לכשעצמו), אמור להנחות את ערב השירים בכיכר. באופן רגשי אינני מוצא לכך מקום, בניגוד להחלטת בג"ץ המתעלמת מרגשותיהם של הורים שכולים (לא ציפיתי למשהו אחר מהמוסד הזה).

"לפיכך הנני מבקש את טיפולך, שלפחות הערב הזה בכיכר לא ישודר בערוץ 10 בטלוויזיה. עצם הופעתו של לפיד מהווה אמירה פוליטית שאיננה יאה ליום הזה, כפי שאיננה יאה לכל פוליטיקאי שיופיע וינחה ערב כל-כך רגשי".

מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה, מסר בתגובה כי "הפנייה הועברה להתייחסות ערוץ 10. לנוכח המצב הפורמלי ופסיקת בג"ץ מאתמול, לא ניתן להתערב רגולטורית בנושא. יחד עם זאת, בשל העובדה שיש להתחשב ברגשות המשפחות השכולות, העניין נתון לשיקול-דעתם של המפיקים ויאיר לפיד בעצמו".

מערוץ 10 לא נמסרה תגובה. יאיר לפיד סירב להגיב.