ברקליס: לא מאוחר להיכנס לאפל - המניה תזנק ב-34%

אנליסטים מתלהבים מהדוחות החזקים של אפל וממליצים לקנות את המניה ■ ברקליס: צפו להשקה גדולה של האייפון 5 בסתיו - השוק יתחיל לגלם זאת בקרוב

בנק ההשקעות ברקליס קפיטל מעלה היום (ד') את מחיר היעד למניית אפל ל-750 דולר מ-730 דולר וממשיך להמליץ לקנות את המניה, בעקבות הדוחות הכספיים החזקים שפרסמה אמש. מחיר היעד החדש של ברקליס קפיטל גבוה ב-34% ממחיר המניה בעת סגירת המסחר אמש בוול סטריט.

אפל הדהימה אמש את השוק כשדיווחה על הכפלת הרווח הנקי שלה ברבעון הראשון של השנה, לרמה של 11.6 מיליארד דולר. המניה זינקה ביותר מ-7% במסחר המאוחר בוול סטריט ומושכת היום את הבורסות ברחבי העולם לעליות. החוזה העתידי על מדד הנאסד"ק עולה בכ-1.8%.

מחיר היעד שמציב ברקליס למניית אפל אינו האגרסיבי ביותר שראינו לאחרונה. בארה"ב ישנם אנליסטים הטוענים כי אפל תגיע בשנה הקרובה למחיר של 1,000 דולר ויש גם מי שמאמין שהיא תזנק ל-1,650 דולר. (לסיפור המלא)

"מכירות האייפון מחוץ לארה"ב מספקות הקלה - הישארו במניה לקראת השקת האייפון 5", ממליצים האנליסטים בן רייצס ומת'יו מרקזין-פרס מברקליס קפיטל. "אנו מאמינים שתהיה השקה גדולה של האייפון 5 בסתיו. אמנם אפל צופה היחלשות במכירות האייפון עד ספטמבר, אנחנו קרובים להשקת האייפון 5 והשוק יגלם זאת. כמו כן, ישנה ציפייה להמשך גידול במכירות האייפד ומחשבי המק עד ספטמבר. אפל היא הבחירה המועדפת עלינו בסקטור הטכנולוגיה".

מחיר היעד שמציב ברקליס לאפל מתבסס על מכפיל 12.5 על הרווח החזוי לאפל בשנת 2014, רווח של 59.5 דולר למניה. השנה הם צופים רווח של 45.8 דולר למניה.

לא רק בברקליס שוריים על אפל, אלא גם ב-RBC. האנליסטים ב-RBC מודים שדוחות אפל הפתיעו אותם מאוד, כמו למשל עם מכירות של 35.1 מכשירי אייפון לעומת צפי RBC ל-29 מיליון יחידות, או מכירות של 11.8 מיליון מכשירי אייפד ברבעון לעומת צפי האנליסטים ל-11.5 מיליון מכשירים.

"אנו מעלים את על התחזיות שלנו לאפל בעקבות הדוחות החזקים", נכתב בסקירה. "אנו ממשיכים להחזיק בהמלצת 'תשואת יתר' על המניה ומעלים את מחיר היעד ל-700 דולר למניה מ-675 דולר. אפל צריכה להיסחר בפרמיה על מדד ה-S&P 500 הודות לצמיחה המואצת שלה".