הפד מעלה את תחזית הצמיחה של ארה"ב לשנת 2012

הפד מוריד את תחיזית האבטלה בארצות הברית ל-7.8%-8% ■ הפד מעריך שהריבית תישאר ברמה של 0.25% עד סוף שנת 2014 ■ הוא מעריך שמחירי הנפט ישפיעו על האינפלציה בארצות הברית שתעמוד על כ-2% ב-2012

הפדרל ריזרב פרסם היום (ד') את תחזית הצמיחה שלו לכלכלת ארצות הברית לשנת 2012 והוא העלה אותה לטווח של 2.4%-2.9%. הוא העלה גם את תחזית האינפלציה במשק האמריקני לכ-2% וטוען שהסיבה לכך הינה העלייה במחירי הדלק שנרשמה בחודשים האחרונים. הפד גם מוריד את התחזית לשיעור האבטלה במדינה ל-7.8%-8.

מוקדם יותר פרסם הפדרל ריזרב את הודעת הריבית שלו לחודש מאי, והוא הותיר אותה כצפוי ברמה הנמוכה ביותר - 0.25%. בהודעה על הריבית נאמר שהפד מתכוון להשאיר את הריבית ברמתה הנוכחית עד לפחות סוף שנת 2014.

בהודעה שלו אמר הפד שהעלייה במחירי הנפט שנרשמה בחודשים האחרונים ישפיעו באופן זמני על האינפלציה במשק האמריקני. והוא מעריך שהצמיחה בארצות הברית תהיה מתונה ברבעונים הקרובים ורק לאחר מכן תתחיל לרשום עלייה חדה יותר.

בהודעה נאמר גם שהבנק לא יבצע שינויים בתוכנית שכונתה "Opreation Twist" שצפוייה להסתיים בחודש יוני שבמסגרתה יימכור הבנק אגרות חוב לטווחים קצרים בהיקף של 400 מיליארד דולר ויחליף אותם באגרות חוב לטווחים ארוכים יותר.

כצפוי, לא הוזכרה אפשרות להשקת תוכנית תמריצים נוספת כמו ה-QE. אולם וועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב קבעה בישיבה שלה ב-13 במארס שאם התחזית של ארצות הברית תשתנה לרעה, הפד ישקול מחדש את המדיניות הנוכחית וישקול השקת תוכנית להקלה כמותית.