ממשלת ספרד מורידה את הכפפות במאבק נגד חובות הכדורגל

הממשלה תפעיל רגולציות כבדות על המועדונים משתי הליגות הבכירות במדינה ועל המינהלת, במטרה להתמודד עם חובות בסך 750 מיליון אירו לרשויות המס

ממשלת ספרד ומינהלת ליגות הכדורגל המקצועניות במדינה (LFP) פרסמו שורה של רגולציות שאמורות לסייע למועדונים להחזיר את החובות העצומים שלהם לרשויות המס, הנאמדים ב-750 מיליון אירו.

במסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הספורט הספרדי, מזכיר המדינה ונשיא מינהלת הליגה, נחשף כי החל מעונת 2014/15 יאלצו המועדונים להעביר 35% מההכנסות השנתיות שלהם מזכויות שידור לטובת החזרים לרשויות המס. מועדונים שלא יצליחו לעמוד בתקנות, יצטרכו למכור שחקנים על מנת לעמוד במחויבות.

הקבוצות שלא יעמדו ברגולציות החדשות יסתכנו בהרחקה מכל פעילות בכדורגל הספרדי. סנקציות יוטלו גם על מינהלת הליגה עצמה, במידה ולא תיישר קו עם דרישות הממשלה: כספי התמיכה של הלוטו הספרדי למינהלת לא יועברו, וראשי המינהלת יקבלו מכתבי פיטורים מתפקידם.

במחקר שפרסם החודש חוזה מאריה גאי, פרופסור לכלכלה מאוניברסיטת ברצלונה, נמצא כי החובות של 20 מועדוני הליגה הבכירה בספרד הסתכמו ב-3.53 מיליארד אירו בסוף העונה הקודמת (2010/11), עלייה של 3% לעומת עונת 2009/10. מועדוני ליגת המשנה חייבים כ-550 מיליון אירו.

מלבד רשויות המס, להם חייבים כאמור המועדונים משתי הליגות הבכירות כ-750 מיליון אירו, יתר החובות הם כלפי כמעט כל הגורמים האפשריים: בנקים, מוסדות פיננסיים, הביטוח הלאומי בספרד (חובות המוערכים ב-600 מיליון אירו), מועדוני כדורגל אחרים, שחקנים וספקים.