אסם-נסטלה משיקה את המותג "נסקפה מילאנו" לשוק המוסדי

במקביל משיקה החברה מכונות למכירת משקה נסטי בכוס ■ יעד מכירות המשקאות של אסם-נסטלה עומד על 50 מיליון שקל בתוך 3 שנים

חברת אסם-נסטלה מבקשת נתח משוק הקפה מחוץ לבית. היום (א') השיקה החברה את מותג הקפה "נסקפה מילאנו" שישווק בשוק המוסדי - במסעדות, רשתות מזון מהיר, בתי-מלון ועוד.

במסגרת זו תקים החברה פינות קפה ממותגות בנקודות קמעונאיות ותשווק מכונות קפה להכנת מגוון משקאות קפה, לרבות אספרסו, קפוצ'ינו, מקיאטו, הפוך, אמריקנו ושוקו חם. מדובר במכונות המתאימות לעסקים בלבד ולא לבתים פרטיים. במקביל, משיקה החברה מכונות למכירת משקה נסטי בכוס.

לדברי יריב ארדון, מנכ"ל אסם-נסטלה פרופשיונל, יעד מכירות המשקאות של החברה עומד על 50 מיליון שקל בתוך 3 שנים.

מותג הקפה יתחרה במותגי הקפה של חנויות הנוחות בתחנות הדלק, בקפה עלית בשוק המוסדי ובמותגי הקפה הנמכרים במסעדות, ברשתות המזון המהיר ועוד, כמו לדוגמה במקדונלד'ס.

"אנחנו ממקדים את 'נסקפה מילאנו' באזורים של 'פרימיום ואליו פור מאני'. אני לא מתחרה בארקפה, ארומה בתפיסה שלי הוא קצת יותר עממי, אבל עדיין התחרות היא על הזמינות והמיקום, פחות על המותג. נתחרה בתחנות דלק", אומר ארדון.

- ברשת מנטה של דלק מציעים קפה פרימיום - את קפה ג'ו.

"נכון, אבל אני מתחרה גם במקומות עבודה ובבתי-מלון, בעיקר מול עלית שהיא הספק הכמעט יחידי. הפוטנציאל הכי גדול הוא ברשתות המזון המהיר ובבתי-המלון".

בשלב ראשון ואחרי פיילוט, ישווק נסקפה מילאנו ב-30 נקודות מכירה של רשת בורגראנץ', שתציע לראשונה פתרונות קפה בדומה לפתרונות שמציעה רשת מקדונלד'ס, אם כי במחירים גבוהים יותר ממקדונלד'ס אך נמוכים מרשתות הקפה. אספרסו יעלה 7.9 שקלים, וקפה הפוך שקל יותר.

יצוין כי המותג נסטי בעולם הוא בבעלות נסטלה העולמית, אך קוקה-קולה ישראל מחזיקה בזיכיון למכירות המשקה בבקבוקים.

"המחיר שלנו למסעדות יהיה נמוך ב-30%-40% מהמחיר שבו המסעדות קונות נסטי בבקבוק. כיצד המסעדות יתמחרו את המוצר לצרכן? זה כבר עניין אחר", אומר ארדון.

- כניסתכם לשוק עלולה לפגוע במכירות נסטי בבקבוקים בשוק המוסדי.

"אז קוקה-קולה ישראל ימכרו פחות נסטי בבקבוקים".