עו"ד ישראל פרי ישוחרר ל-3 חודשים מהכלא בשל מצבו הבריאותי

במשרד המשפטים הבהירו כי אין בהסכמתם לשחרור הזמני כל קשר להרשעתו ולאשמתו של פרי בפרשת הפנסיה הגרמנית, העומדת בעינה

עו"ד ישראל פרי, המרצה עונש של 10 שנות מאסר בעקבות הרשעתו בפרשת הפנסיה הגרמנית, ישוחרר מהכלא למשך 3 חודשים בשל מצבו הבריאותי - זאת לאור הסכמת הפרקליטות לשחרורו הזמני.

החלטה בעניין זה אמורה להתקבל על-ידי ועדת השחרורים הפועלת לצד שירות בתי הסוהר (שב"ס), שדנה היום (ב') בנושא. במשרד המשפטים הבהירו כי אין בהסכמתם לשחרור הזמני כל קשר להרשעתו ולאשמתו של פרי, העומדת בעינה.

‏פרי, הנמצא בכלא רימונים שבשרון, ריצה כבר יותר מ-3 שנות מאסר, ואולם לדברי מקורבים לו, במהלך המאסר חלה הרעה משמעותית במצבו הרפואי, וזו התגלתה באיחור. בעקבות זאת הוא החל בטיפולים, בין כותלי הכלא, במחלה הקשה שבה לקה, ואולם לפי חוות-דעת רפואיות שהוגשו לוועדת השחרורים מטעמו של פרי, הוא זקוק לטיפולים אינטנסיביים יותר, היכולים להינתן רק מחוץ לכותלי הכלא.

‏יצוין כי בהתאם לתיקון לחוק שחרור על-תנאי ממאסר, שנכנס לתוקף באחרונה, הורחבו העילות לשחרור רפואי זמני ממאסר. לאור זאת הסכימה הפרקליטות, על סמך חוות-דעת רפואיות שהוצגו בפניה, כי פרי ישתחרר שחרור זמני לצורך טיפול רפואי.

השחרור יהיה בשלב זה למשך 3 חודשים, ואולם הוא עשוי להתארך, וזאת בכפוף לצורך בהמשך טיפולים אינטנסיביים ולמצבו הרפואי בחודשים הבאים.

הפרקליטות הסכימה לשחרור הזמני בכפוף להפקדת ערבות של 50 מיליון שקל, מעצר-בית מלא, איזוק אלקטרוני, עיכוב יציאה מהארץ והפקדת דרכון.

‏ממשרד המשפטים נמסר כי "הפרקליטות פנתה לחלק מנפגעי העבירה בפרשה ובאי-כוחם, על מנת לאפשר להם הזדמנות להביע עמדתם בפני ועדת השחרורים. למען הסר ספק, עניין זה אינו קשור בשום צורה ואופן להרשעתו של פרי, שבעינה עומדת, או לעונש שנגזר עליו".

‏הפחתת הרנטות

‏‎‎פרי (70) הורשע בפרשת הפנסיה הגרמנית בעבירות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במירמה, שיבוש מהלכי משפט ועבירות ביטוח בהיקף של 320 מיליון מארק גרמני מכ-9,000 לקוחות.

בשנת 2007 גזר עליו בית המשפט המחוזי בתל-אביב עונש של 12 שנות מאסר, ובית המשפט העליון דחה את ערעורו אך קיצר את עונשו ל-10 שנות מאסר. בקשתו למשפט חוזר נדחתה, ולבקשתו קוים דיון נוסף בהרכב מורחב של 7 שופטים בסעיף הגניבה, אך בתום ההליך נקבע כי הרשעתו בעבירה זו תישאר גם היא על כנה.

‏‏"ניתן לקבוע כי פרי השתלט על רכוש לקוחותיו, באמצעות התנהגות תרמיתית, תוך ניצול יחסי אמון שנרקמו בין הצדדים; הוא סטה מההסדר המוסכם בינו לבין לקוחותיו, ושילשל את כספי הלקוחות לכיסו מתוך כוונה לשלול אותם לצמיתות", כתבה בעניינו השופטת אילה פרוקצ'יה. "בדרך עקלקלה ונפתלת הוא נטל מרכוש הלקוחות, ובכך גרם להפחתה בסכום הרנטה שהגיעה לידי הזכאים. מעשיו מקיימים את תנאי העבירה של גניבה בשליחת יד, וכן את יסודות העבירה של גניבה בידי מורשה". ‏‎‎‏