דיווח: גוגל ואפל עשויות להיכנס לדאו ג'ונס בשנה הבאה

כך מדווח השבועון הכלכלי "בארונס" ■ על פי הדיווח המהלך יצא אל הפועל כבר במהלך השנה הבאה ■ החברות שעלולות לצאת מהמדד: בנק אוף אמריקה, HP ואלקואה

השבועון הכלכלי "בארונס" מדווח שגוגל ואפל עשויות להיכנס למדד הדאו ג'ונס וזאת במסגרת רפורמה שתתבצע במדד, שכולל את 30 החברות המובילות במשק האמריקני, במהלכה יוצאו מהמדד חברות מ"התעשייה הישנה" ובמקומן יצטרפו ענקיות בתחום ההיי טק כמו גוגל ואפל.

על פי הדיווח אין עדיין לוח זמנים מדוייק לביצוע המהלך אולם ההערכות מדברות על כך שחברה אחת או שתיים יוכנסו למדד כבר בשנה הבאה. בשבועון מעריכים ששלושת החברות שעלולות לעזוב המדד הן בנק אוף אמריקה, HP וחברת אלקואה (Alcoa). "האנשים שמנהלים את המדד, שנוצר במאה ה-19, צריכים לדאוג שיהיה רלוונטי גם במאה ה-21", נכתב בדיווח של ה"בארונס".

אולם בשבועון הכלכלי מטילים ספק שאכן גוגל או אפל ייכנסו בסופו של דבר למדד וזאת בעקבות האופן שבו מחושבים החברות שנמצאות במדד. בניגוד למדדים אחרים, מדד הדאו ג'ונס מחשב את הערך שלו בהתבסס על השווי המוחלט של מניות החברות שמרכיבות אותו.

קרוב לוודאי אפל, שהשווי שלה עומד על 563 מיליארד דולר, לא תצליח להיכנס למדד וזאת בגלל שמחיר המניה של החברה עומד על 603 דולר למניה עלול לערער את האיזון שקיים בין החברות שקיימות במדד. אם החברה תוכנס למדד היא תהווה כ-26% מהמדד, כשחברת IBM שמחיר המניה שלה עומד על 207 דולר מהווה כ-12% מהמדד. בשל כך, על מנת שחברת אפל תוכל להיכנס למדד, היא תצטרך כנראה לפצל מניות, מהלך שהחברה לא עשתה מז 2005.