בארנס אנד נובל טסה 103%; מיקרוסופט משקיעה 300 מ' ד'

נתח השוק של מיקרוסופט בעסקה יעמוד על 17.6%, בעוד שהעסקה מעריכה את שווי החטיבה של נוק ב-1.7 מיליארד דולר

מיקרוסופט הודיעה היום (ב') על השקעה של 300 מיליון דולר בחברת בת חדשה שתוקם ביחד עם ענקית הספרים בארנס אנד נובל. המטרה במיזם לקדם את תחום הספרים האלקטרוניים ולהכניס את מיקרוסופט לתחום ביחד עם קורא הספרים Nook של השותפה החדשה שלה.

נתח השוק של מיקרוסופט בעסקה יעמוד על 17.6%, בעוד שהעסקה מעריכה את שווי החטיבה של נוק ב-1.7 מיליארד דולר.

בעקבות ההודעה על העסקה רושמת מניית בארנס אנד נובל (סימול: BKS) עלייה חדה של יותר מ-100% במסחר המוקדם.

התוצאה המיידית של העסקה הזו, תהיה אפליקציית נוק למחשבים אישיים וטאבלטים מבוססי חלונות 8, שאמורים לצאת לקראת סוף השנה. המיזם גם כולל את עסקי ספרי הלימוד של בארנס אנד נובל, שיאפשרו למיקרוסופט לחדור לתחום, שרק לפני מספר חודשים אפל נכנסה אליו.

המהלך הזה של בארנס אנד נובל, בא לעזור קודם כל לחטיבה הלא רווחית של הנוק, אבל מבחינת מיקרוסופט מדובר בפתרון מהיר לכניסה לתחום הספרים האלקטרוניים, בו היא עד עכשיו לא הייתה שחקנית. השקת טאבלטי חלונות 8, תדרוש מהחברה לספק פתרון טוב לצרכנים שרוצים לקרוא ספרים.

לאמזון יש את חנות הספרים שלה הקיימת במכשירי הקינדל , אייפד ואנדרואיד ולאפל יש חנות ספרים משלה. מיקרוסופט שרוצה מאוד להצליח בעולם המכשירים הניידים, חייבת לספק לצרכנים פתרונות בתחום המוזיקה, הסרטים והספרים. בשני התחומים הראשונים, היא כבר מחזיקה שירותים, תחום הספרים, מאפשר לה להגיע לתחרות מול אפל וגוגל מוכנה.