"יש כשל שוק מאוד מהותי, בזק חייבת לזנק"

כלכלני מריל לינץ' פרסמו היום סקירה מקיפה על מניות של חברות התקשורת בשווקים המתפתחים ■ חיים ישראל: בחודש מאי התשואה של מניות תקשורת בשווקים המתפתחים היתה כ-2% בממוצע ב-5 השנים האחרונות

כלכלני מריל לינץ' פרסמו היום סקירה מקיפה על מניות של חברות התקשורת בשווקים המתפתחים, עם כמה תובנות מעניינות. במריל לינץ' ביצעו בדיקה של ביצועי מניות התקשורת ב-5 השנים האחרונות והגיעו למסקנה שבחודש מאי הן מניבות בממוצע תשואה עודפת משמעותי על התשואה הממוצעת בשאר חודשי השנה, כנראה בגלל שבמאי הן מחלקות דיבידנדים שמנים.

חיים ישראל, ראש צוות הטלקום וסגן מנהל מחלקת מחקר שווקים מתעוררים במריל לינץ', אומר בשיחה עם "גלובס" כי ב"מאי חברות התקשורת כמעט תמיד הניבו תשואה עודפת על השוק כי הן משלמות בחודש זה דיבידנדים. התשואה של מדד התקשורת בשווקים המתעוררים נתן בממוצע תשואה של 0.5% לחודש ב-5 השנים האחרונות ואילו בחודש מאי התשואה הייתה כ-2% בממוצע והתשואה של החברות המשלמות דיבידנדים בתשואה הגבוהה מ-7% עומדת על יותר מ-5% בממוצע".

"רק במאי ניתן לקבל תשואה גבוהה מ-5% והמובילה בשווקים היא בזק, עם תשואה של קרוב ל-10% בחצי שנתי. אחריה חברות תקשורת במזרח אירופה כגון TPSA מפולין עם תשואת דיבידנד של כ-9% ו-MAGYAR, חברת התקשורת ההונגרית עם תשואה של 9.2%".

- בבזק היו בשנה האחרונה הפסדי הון משמעותיים.

"נכון. היו הפסדים והשוק התעלם לחלוטין מתשואת הדיבידנד והתמקד בתחרות, ברגולציה וכו.. אנחנו אומרים שהרגולציה הולכת להיפטר, וגם עניין התחרות נמצא עמוק עמוק במחיר המניה. תשואת הדיבידנד היא כ-20% לשנתיים הקרובות. אם אתה מסתכל על כל ה-5 שנים הקרובות אתה מכסה יותר מ-70% משווי השוק של בזק רק בדיבידנדים. זה נתון בלתי נתפס".

- אולי בשוק יש תסריט שבזק תיאלץ לחתוך את הדיבידנד?

"גם אם הדיבידנד ייחתך בחצי אז עדיין יש כאן כשל שוק מאוד מהותי. השוק העדיף להתמקד בדברים השליליים וגם כמובן הבורסה לא הייתה טובה ובזק נפגעה מכל הכיוונים. בזק משלמת בשנה הקרובה כ-20%, כלומר טכנית המניה צריכה לרדת ב-20% גם אם לא יהיה שינוי במחירה ואז בזמן חלוקת הדיבידנד הבא התשואה תהיה כ-28% . ברור שיש כאן מצב שהיא חייבת לתקן למעלה".

- מה מחיר היעד שלכם?

"מחיר היעד שלנו הוא 9 שקלים. יש אפסייד של 43%".

- איזה מניות מומלצות מלבד בזק?

"המומלצות שלנו מלבד בזק היא מוביילי הסעודית, MTS הרוסית ו-וודאקום הדרום אפריקאית".