עמוס שפירא נפרד

מי הגיעו לפרידה של אוניברסיטת ת"א מנשיא אגודת הידידים? ■ מורן אטיאס רוכשת דירה בפרויקט גינדי ■ וגם: אלפרד מאן נותן טיפים

המפגש של המועדון העסקי-אקדמי של אוניברסיטת תל-אביב שהתקיים אמש, היה גם אירוע פרידה מעמוס שפירא. שפירא, מנכ"ל סלקום לשעבר, שימש ב-4 השנים האחרונות כנשיא אגודת הידידים של האוניברסיטה, ונבחר לאחרונה לתפקיד נשיא אוניברסיטת חיפה.

עמוס שפירא (משמאל), הבן הכלה והנכדה, אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב / צילום: תמר מצפי
 עמוס שפירא (משמאל), הבן הכלה והנכדה, אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב / צילום: תמר מצפי

עמוס שפירא, בנו, כלתו ונכדתו

ראשון המברכים היה התעשיין דב לאוטמן מי שהביא את שפירא לאגודת הידידים. "תודו שהבחירה הייתה טובה," אמר בחיוך והוסיף כי "יש אומרים שהוא בעצם עבד באוניברסיטה, וסלקום הייתה רק תחביב. עמוס הוא איש מיוחד - ראו לאן הוא הולך עכשיו, להיות נשיא אוניברסיטת חיפה. אמנם אין לו תואר דוקטור, אבל אני מבטיח לכם שהוא יהיה נשיא נפלא", הוסיף. אחריו עלה ובירך אהוד אור, סמנכ"ל שיווק ותכנון אסטרטגי של האוניברסיטה, שהדגיש את תפקידו של שפירא בגיבוש וקידום אמנת המעסיקים למיצוי ההון האנושי של מדינת ישראל. נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, איחל גם הוא הצלחה לשפירא בתפקידו החדש והעניק לו בשם האוניברסיטה תעודת הוקרה "על תרומתו הרבה לביסוס מעמדה של האוניברסיטה והרחבת מעגל תומכיה בישראל ובעולם".

ניר למפרט, אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב / צילום: תמר מצפי
 ניר למפרט, אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב / צילום: תמר מצפי

ניר למפרט

שפירא הודה למברכים, ואמר שמבחינתו הוא זה שצריך להגיד תודה, והוסיף: "אני אמנם מסיים את תפקידי, אך השארתי כאן את בני, אסף שפירא, ד"ר למתמטיקה". נפרדו: בנו של שפירא, כלתו ונכדתו, פרופ' יוסי מקורי דיקן בי"ס לרפואה; פרופ' ירון עוז, דיקן הפקולטה למדעים מדויקים; פרופ' משה מברך דיקן הפקולטה למדעי החיים; פרופ' דינה פריאלניק, סגנית הרקטור; פרופ' אייל זיסר, דיקן הפקולטה למדעי הרוח; פרופ' אשר טישלר, דיקן הפקולטה לניהול; פרופ' רפי נחמיאס, דיקן בי"ס לחינוך; פרופ' חנה נווה דיקנית הפקולטה לאמנויות; מוטי כהן, מנכ"ל האוניברסיטה; סגן נשיא האוניברסיטה פרופ' רענן ריין; עמי איילון יו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת חיפה; שולה רקנאטי; יאיר ודורית גלר; ענת ושמואל פרנקל; עו"ד ריצ'י רוברטס; רו"ח שלמה זיו; זאב גוטמן, ניר למפרט, רוני מילוא ואחרים.

מאן ושכטמן נותנים טיפים

אתמול נערך במדעטק, המוזיאון הלאומי למדע בחיפה, אירוע ביוזמת קרן תעוזה. במסגרת האירוע הגיעו לפגוש את דור העתיד אלפרד מאן, יזם סדרתי התורם רבות לפיתוח המדע והמחקר בישראל, ופרופ' דן שכטמן, זוכה פרס נובל לכימיה לשנת 2011. השניים ערכו שיחה פתוחה עם תלמידים. אחת התלמידות שאלה אותם "מה עליי לעשות כדי להיות כמוכם כשאגדל?" בתגובה, הציע לה מאן למצוא את הדברים שחשובים בעיניה ולחשוב מה היא יכולה לעשות כדי לקדם אותם.

אבי קרבס, דן שכטמן, ליאון רקנאטי, אלפרד מאן, קרן תעוזה / צילום: מושון תמיר
 אבי קרבס, דן שכטמן, ליאון רקנאטי, אלפרד מאן, קרן תעוזה / צילום: מושון תמיר

קרבס, שכטמן, רקנאטי ומאן

פרופ' שכטמן הציע לילדה לבחור תחום שמעניין אותה וללמוד אותו היטב כך שתהפוך להיות מומחית בו. עוד השתתפו בביקור: רונן מיר מנהל המוזיאון, ליאון רקנאטי שתרם רבות למוזיאון, אלי אופר לשעבר המדען הראשי, שמוליק שני, שכיהן משך שנים ארוכות כמנכ"ל Bioness ואבי קרבס מנכ"ל קרן תעוזה.

עלילות כהן בעיר הבירה

מירב כהן, בעלת רשת ללין, חגגה אתמול את יום הולדתה ה-42 בדרך מקורית על טהרת המין הנשי. כהן ארגנה מיניבוס שאסף את חברותיה ויצא מצפון תל אביב לבילוי בעיר הקודש ירושלים. על המושבים המתינו לבנות חבילות פינוק, מתנת המארחת, ובקבוקי שמפניה להרמת כוסית. כאשר הגיעו לבירה עצרו הבנות להטמין פתק בכותל ומשם המשיכו לארוחת ערב מפנקת במסעדת מונא - החדשה של השף אסף גרניט. השותפה ובת הדודה רויטל לוי נעדרה בשל נסיעת עבודה ליפן. התייצבו לחגיגה החברות הכי טובות בהן: המעצבת דנה אשכנזי, המסעדנית אורית בן אדרת, האמנית ובעלת בלוג הבישול סיון שטרנבך, טלי צוברי ועדי לידור.

פישר רגוע. יחסית

כנס התעשייה הקיבוצית התקיים אתמול במרכז האקדמי רופין. הכנס, שהחל בשעות הבוקר, כלל שלושה מושבים שדנו בעתיד התעשייה והוצג בו מחקר בנושא מיזוג ורכישות בתעשייה הקיבוצית. נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, נשא דברים והתייחס למצב הכלכלי במשק: "יחסית אנחנו יכולים להיות רגועים, מצבנו מאוד טוב ביחס לאירופה וארה"ב לא מצוין - אבל טוב. יש כל מיני עננים שאנחנו רואים את הצל שלהם, ויש תופעות במשק העולמי, בעיקר באירופה שישפיעו עלינו".

אריק רייכמן, כנס התעשייה הקיבוצית / צילום: עינת לברון
 אריק רייכמן, כנס התעשייה הקיבוצית / צילום: עינת לברון

אריק רייכמן

השתתפו: יקי ירושלמי יו"ר הוועד המנהל המרכז האקדמי רופין, מנכ"ל תנובה לשעבר אריק רייכמן, ד"ר גיורא פורמן יו"ר מוצרי מעברות ויו"ר קיבוץ ברקאי, מזכיר התנועה הקיבוצית זאב שור, יו"ר איגוד התעשייה הקיבוצית יונתן בשיא, ד"ר אריאל הלפרין שותף מנהל של קרן טנא, יוסי לביא לשעבר נציג הבעלים בתאגיד נטפים, פרופ' יורם קרול מהמרכז האקדמי רופין, ד"ר שרה אדום מהמכללה האקדמית אשקלון, פרופ' מיכל פלגי מנהלת המכון לחקר הקיבוץ והרעיון השיתופי מאוניברסיטת חיפה ואודי פלד ראש אגף כלכלה בתנועה הקיבוצית.

רושפלד ושטראוס מארחים

השף יונתן רושפלד ציין השבוע 20 שנות בישול. רושפלד ושותפיו בקבוצת עדי'ס לייף סטייל - עירית שטראוס, עדי שטראוס ותמיר ברלקו - אירחו במסעדת הרברט סמואל בת"א שתי ארוחות חגיגיות לציון המאורע. אנשי העסקים הפוקדים דרך קבע את מסעדותיו של השף (יבנה מונטיפיורי, טאפאס אחד העם, והרברט סמואל) הגיע לפרגן. בין הטועמים: בועז אוקון, דני זלקינד, גד סומך, משה גאון, ניר בורנשטיין, מיכאל שטראוס, מודי כידון, מיכל אנסקי, אודי פרידן ועוד. גם הקולגות, בהם עומר מילר וחיים כהן, יצאו כל אחד ממטבחו הגיעו לפרגן.

מורן אטיאס רכשה דירה בגינדי

גל רכישת הדירות על-ידי סלבס בפרויקט גינדי תל אביב לא נפסק. אחרי אנשי "ארץ נהדרת", איל קיציס, טל פרידמן ואלי פיניש, גם הדוגמנית והשחקנית הבין-לאומית מורן אטיאס רכשה דירה בפרויקט. מדובר בדירת 4 חדרים בשטח 103 מ"ר עם מרפסת בשטח 12 מ"ר בקומה ה-11 בבניין מספר 1 בפרויקט, שנמצא על רחוב קרליבך. שווי הדירה 3 מיליון שקל.


מורן אטיאס

אטיאס החלה את קריירת הדוגמנות שלה בגיל 17. בגיל 19 עברה להתגורר באיטליה ושם דגמנה, בין היתר, עבור דולצ'ה & גבאנה והנחתה תוכנית טלוויזיה. אטיאס גם השתתפה במספר סרטים וסדרות טלוויזיה. באחרונה פורסם כי היא נמצאת בקשר זוגי עם השף אביב משה. פרויקט גינדי ת"א שנבנה על ידי גינדי השקעות, משה ויגאל גינדי וריבוע כחול נדל"ן ממוקם על חורבות השוק הסיטונאי במשולש הרחובות קרליבך, החשמונאים ודרך מנחם בגין. המתחם יכלול בשלב הראשון 723 דירות ב-11 בניינים בני 14 קומות. עד כה נמכרו בפרויקט למעלה משני שליש מהדירות. איכלוס הפרויקט צפוי להתחיל בסוף 2015.

אורי חודי