שוב: מחאת סטודנטים בנאום של שגריר ישראל בארה"ב

עשרות מאזינים עזבו את האולם בנאום של מייקל אורן באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, בוושינגטון ■ גורם בשגרירות: אורן יוסיף להסביר עמדות ישראל באוניברסיטאות

עשרות סטודנטים שבאו לאולם כנסים באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, בוושינגטון בירת ארה"ב, לכאורה כדי לשמוע נאום של שגריר ישראל בארה"ב, מייקל אורן, התרוממו על רגליהם זמן קצר לאחר תחילת הנאום, השמיעו צעקות, הניפו כרזות בגנות מדיניות ישראל כלפי הפלסטינים, ועזבו ברעש גדול את האירוע. אחת הכרזות היתה: "אורן תומך בקולוניאליזם". השגריר המשיך לנאום, בלי להראות סימני התרגשות או כעס.

קודם צאתם, אמר אורן למפגינים: "חבל שאתם עוזבים. זה המקום וזה הזמן שלכם לשאול שאלות". הסטודנטים לא שעו לדברים ועזבו. אך אחת המאזינות שנותרה ביקשה מהשגריר להתייחס להשוואות בין יחס ישראל לפלסטינים לבין יחס הנאצים ליהודים. לאורן לא ניתנה הזדמנות לענות על השאלה בגלל המהומה הרגעית שנוצרה. נושא הנאום: ישראל בעלת הברית האולטימטיבית.

כמה פקולטות באוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון נחשבות מהטובות בארה"ב, אם כי היא אינה נמנית עם צמרת ליגת הקיסוס (ivy league). היא מדורגת במקום ה-50 במידרג של יו.אס. ניוז אנד וורלד ריפורט, אך תכנית לימודי העסקים הבינלאומיים שלה מדורגת במקום החמישי, בית הספר למשפטים מדורג במקום ה-20 ותכנית לימודי הקניין הרוחני במקום השלישי. באוניברסיטה יש תא של סטודנטים מוסלמיים (כמו גם נוכחות חזקה של סטודנטים יהודיים וסניף של "הילל", ארגון ארצי של סטודנטים יהודיים). לא ברור אם המפגינים היו מוסלמים.

זו אינה הפעם הראשונה שבה מתפרעים מפגינים במהלך הרצאה של אורן במוסד אקדמי בארה"ב. ההפגנה הבולטת ביותר התרחשה בקמפוס של אוניברסיטת קליפורניה בארוויין, בפברואר 2010, כאשר 11 סטודנטים מוסלמיים ניסו לקטוע את דברי אורן ואחר-כך עזבו את האולם. 10 מהם הועמדו למשפט פלילי על הפרת סדר ונדונו לעבודות שירות קהילתיות ולעונשי מאסר על תנאי.

דיפלומט בכיר בשגרירות ישראל בוושינגטון אמר אמש ל"גלובס", כי ההפגנות האלה אינן מרתיעות את אורן. להיפך, הוא נחוש להמשיך להמשיך ולהרצות לפני קהלי סטודנטים. מדיניותו היא תמיד להקשיב לדברים הביקורתיים ביותר ולהשיב עליהם.