סקר ה-ADP בארה"ב מאכזב: 119 א' משרות בלבד באפריל

בשוק ציפו ליצירה של 180 אלף משרות בסקטור הפרטי ■ כעת, מחכים המשקיעים לדוח התעסוקה - שיתפרסם ביום ו'

בזירת המאקרו בארה"ב, התפרסם היום (ד') סקר התעסוקה של ה-ADP בארה"ב (ב-15:15, שעוננו), אשר מצביע על כמות המשרות החדשות שנוצרו בסקטור הפרטי בחודש אפריל, ואיכזב החודש באופן דרמטי.

לפי הסקר, נוצרו בסקטור הפרטי בארה"ב רק כ-119 אלף משרות חדשות, זאת, לעומת צפי ליצירה של 180 אלף משרות בסקטור הפרטי, ואחרי אומדן של 201 אלף משרות בסקטור הפרטי בחודש שעבר (גם הנתון של מארס עודכן כלפי מטה).

סקר ה-ADP מהווה "מתאבן" חשוב לקראת יום ו', אז יתפרסם דוח התעסוקה האמריקני לחודש אפריל, כאשר בגולדמן זאקס פסימיים לקראתו, וצופים תוספת של 125 אלף משרות חדשות בלבד, החודש - לאחר תוספת של 120 אלף משרות בחודש מארס, בעוד שיעור האבטלה יירד ל-8.2%. (לסיפור המלא)

נציין כי שוק התעסוקה מהווה אינדיקטור משמעותי להתאוששות הכלכלה האמריקנית, שכן יותר תעסוקה מגדילה את הצריכה הפרטית - האחראית לכ-70% מהצמיחה בארה"ב, הכלכלה הגדולה והחשובה בעולם.

עוד התפרסם היום נתון ההזמנות ממפעלים בארה"ב אשר ירד, כצפוי, ב-1.5% בחודש מארס. מדובר בירידה החדה מזה שלוש שנים. הנתון של חודש פברואר עודכן כלפי מטה לעלייה של 1.1% לעומת הנתון המקורי שהצביע על עלייה של 1.3%. ההזמנות של מוצרים ברי קיימא (שאומרים להחזיק לפחות 3 שנים) צללו ב-4%, וההזמנות של מוצרים שאינם ברי קיימא עלו ב-0.5%.