אנליסטים על דוח התעסוקה בארה"ב: "לא צופים טובות"

לקראת דוח התעסוקה שצפוי להתפרסם מחר, נפנים האנליסטים לנתח את הנתונים שיתפרסמו מחר

למרות החלטת הריבית של הבנק האירופי ומספר נתוני מאקרו שיתפרסמו היום בארה"ב (בין היתר, התביעות הראשוניות לדמי אבטלה ומדד מנהלי הרכש במגזר הלא-יצרני), ממתינים המשקיעים הגלובליים בעיקר לדוח התעסוקה לחודש אפריל, שיתפרסם מחר ב-15:30 (שעוננו).

לפי הערכות, צפוי דוח התעסוקה לחודש אפריל להצביע על יצירה של 178 אלף משרות חדשות במשק האמריקני, לאחר יצירה של כ-120 אלף משרות חדשות בחודש מארס. לפי הערכות פסימיות יותר, למשל אלו של גולדמן זאקס, צפוי הדוח להצביע על יצירה של 125 אלף משרות חדשות בלבד בארה"ב.

"פרמטרים עונתיים לקחו חלק בהתאוששות שוק התעסוקה בארה"ב באחרונה - למשל, החורף החם שהיה לנו. כך שניתן לומר שאפשר לצפות לירידה", מסביר קים סונג-בונג, אנליסט בסמסונג ביטחונות. "בכל מקרה, התחזיות לא צופות טובות לנתונים ביום שישי, והמשקיעים מתגוננים כתוצאה מכך".

ומדוע דוח התעסוקה חשוב כל-כך למשקיעים? כיוון שיותר תעסוקה, משמעותה יותר כסף למשקי הבית ולפיכך צריכה גוברת בארה"ב. והצריכה, כידוע, היא מנוע הצמיחה של כלכלת ארה"ב, ומהווה כ-70% מהתמ"ג האמריקני.

כך, בגולדמן זאקס למשל עושים את ההיקש, וצופים - לצד ירידה בכמות המשרות החדשות בארה"ב - גם ירידה בתחזיות האבטלה: "הצמיחה בהכנסות ממשיכה להיות חלשה, גם בגלל מחירי האנרגיה העולים, בטחון הצרכנים שממשיך להיות בינוני, וגם בגלל שהמכירות החזקות בתקופה האחרונה משקפות את מזג האוויר הנוח", סבור יאן הציוס, אנליסט ארה"ב ראשי בבנק.

אז איזו בשורה יביא עימו דוח התעסוקה מחר? נחכה ונראה.