דלק US: זינוק של 273% ברווח הנקי; הכפילה ההכנסות

החברה מקבוצת דלק מדווחת על תוצאות שיא לרבעון הראשון של השנה ■ הרווח הנקי הסתכם ב-46 מיליון דולר, ההכנסות - ב-2.1 מיליארד דולר

חברת דלק US, מקבוצת דלק, הפועלת בתחום זיקוק והפצה של מוצרי נפט וכן הפעלה של תחנות תדלוק ומרכזי נוחות ברחבי ארה"ב, מדווחת היום (ה') על תוצאות לרבעון הראשון של שנת 2012, במסגרתו הציגה זינוק של 273% ברווח הנקי ועלייה של כמעט 100% בהכנסות החברה.

ברבעון הראשון של השנה מדווחת החברה על רווח נקי של כ-46.2 מיליון דולר (או 0.79 דולר למניה בדילול מלא), לעומת רווח נקי של כ-16.9 מיליון דולר (או 0.31 דולר למניה בדילול מלא) ברבעון המקביל אשתקד - זינוק, כאמור, של כ-273%. ההכנסות הסתכמו ב-2.1 מיליארד דולר, לעומת 1.1 מיליארד דולר אשתקד.

נכון ל-31 בדצמבר, בקופת החברה נמצאו מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 235.1 מיליון דולר, כאשר סך נכסי החברה הסתכמו בכ-2.3 מיליארד דולר.

עוזי ימין, מנכ"ל ונשיא דלק US, אמר עם פרסום התוצאות: "דווחנו היום על התוצאות הכספיות הטובות ביותר לרבעון הראשון בהיסטוריה של החברה. מיקומם של בתי הזיקוק שלנו, ושל בית הזיקוק בטיילר בפרט, מאפשר לנו גישה לכמויות משמעותיות של נפט גולמי מוזל, לרבות נפט גולמי שמקורו במידלנד טקסס. בתי הזיקוק בבעלותינו מכרו במשותף למעלה מכ- 141 אלפי חביות ליום, כמות העולה על קיבולת עיבוד הנפט שלנו, וזאת תוך ניצול הגידול במרווחי הזיקוק ועליית מחירי האספלט בשווקים בהם אנו פועלים".

ימין סיכם כי "במהלך השנה האחרונה הרחבנו משמעותית את ליבת העסקים של החברה. יחד עם זאת, הוכחנו גם את מחויבותינו כלפי בעלי המניות באמצעות שני דיבידנדים מיוחדים שהוכרזו בתקופה האחרונה. אנו ממשיכים לייצר תזרים מזומנים משמעותי ופועלים על מנת להמשיך ולספק ערך נוסף לבעלי המניות של החברה".

במגזר הזיקוק, הסתכם הרווח התפעולי בכ-116 מיליון דולר לעומת תרומה של 54.3 מיליון דולר אשתקד. במהלך הרבעון הראשון של 2012, תרם בית הזיקוק בטיילר 71.6 מיליון דולר לרווחיות התפעולית, בעוד שהפעילות של Lion Oil תרמה לרווחיות התפעוליות כ- 44.4 מיליון דולר.

במגזר הקמעונאי, הסתכמה הרווחיות התפעולית בכ-7.3 מיליון דולר בהשוואה לכ-6.5 מיליון דולר אשתקד. תוצאות הרבעון הראשון של 2012 הושפעו לטובה מעלייה חדה של כ- 7.6% במכירות מוצרים בחנויות דומות. "עלייה זאת נבעה משילוב של מזג אוויר נוח באיזורי פעילותינו וגידול במכירות בכל הקטגוריות לרבות קטגוריית המזון המהיר", לשון הודעת החברה.

תרומת מגזר השיווק לרווחיות התפעולית הסתכמה בכ-8.1 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2012, לעומת 8.3 מיליון דולר אשתקד. המכירות ברבעון, להוציא מכירות בין חברתיות של ביו-דיזל ואתנול, הסתכמו בכ-15,383 חביות ביום, גידול של כ-5.8% אחוזים לעומת התקופה המקבילה אשתקד.