מסתמן: חלק ניכר מעובדי הפרילנס בגל"צ יפוטרו

‎מפקד גל"צ, ירון דקל, כינס את עובדי התחנה לשיחה על הפיטורים הצפויים ■ בגל"צ מועסקים כ-70 פרילנסרים - בהם קובי אריאלי, רינו צרור, גיל שפרוט, בני בשן, סיוון רהב-מאיר, ידידיה מאיר ונורית קנטי ■ דקל: "זה לא קל. קיבלתי ירושה לא פשוטה"

מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, ערך אתמול (ד') שיחה לעובדי הפרילנס בתחנה, במהלכה סקר את מצבה הכלכלי של התחנה, והתייחס לפיטורים ולקיצוצים הצפויים בחודשיים הקרובים עקב הגירעון של "כמה מיליונים", לדבריו. גורמים בתחנה העריכו כי בטווח של חודשיים יפוטרו עשרות עובדים.

דקל חשף בפני העובדים חלק מהתוכניות העתידיות לאיזון המאזן התקציבי של התחנה, ואמר: "ייעשו מאמצים להגדיל הכנסות באמצעות חסויות. נפעיל עובדים קבועים על חשבון פרילנסרים וכן נפעיל יותר את החיילים. אני מניח שיהיו עוד צעדים שנצטרך לבצע".

לדברי דקל, לרשות התחנה יש רק 11 תקנים חדשים שצפויים להתחלק בין הפרילנסרים הקיימים. משמעות הדבר היא שככל הנראה התקנים יחולקו בין מספר גדול יותר של עובדים.

לדברי דקל, הוא מתכוון לסכם את מתווה הפיטורים עד 31 ביולי - אז יפוג תוקפם של כל חוזי הפרילנס בתחנה.

"זה לא קל", הוסיף דקל, "קיבלתי ירושה לא פשוטה. אני לא רוצה לעבוד בגירעון. אני חושב שצריך לעבוד ביעילות".

מתוך כ-70 עובדי פרילנס המועסקים בתחנה, הגיעו אתמול לשיחה כ-35-40 איש, ובהם המגישים קובי אריאלי, רינו צרור, גיל שפרוט, ערן סבאג, בני בשן, סיוון רהב-מאיר וידידיה מאיר, וכן עורכת "מה בוער", נורית קנטי; ואיריס גולדמן, עורכת "קולה של אמא".

אחד מהעובדים שנכחו בשיחה אמר ל"גלובס" כי התחושה שעלתה בקרב חלק ניכר מהמשתתפים בשיחה היא כי "התחנה ועובדיה עומדים לעבור תקופה קשה מאוד".

"פגיעה קשה בתחנה"

"התחושה שלי בתום השיחה הייתה שדקל היה מאוד הוגן בדבריו, שהוא אמר דברים קשים בצורה שקל לעכל אותם וכן הסביר בצורה טובה ורציונלית היכן עומדת התחנה נכון להיום", אמר עובד פרילנס צעיר בתחנה.

אחרים שנכחו בשיחה ביקרו את דקל. חלקם אף ציינו כי הדרג הניהולי הבכיר שהגיע לשיחה מלבד דקל - מנהלת גלגל"צ, היועצת המשפטית של התחנה וכן קצינת הארגון - מנע מהנוכחים להתבטא בחופשיות.

"אני חושב שדקל מקל על עצמו ושהוא מפחד להתמודד עם ההשלכות של סוגי קיצוצים אחרים כגון קיצוץ רוחבי במשכורות של כולם, כולל האזרחים עובדי צה"ל המשרתים בתחנה", אמר היום (ה') אחד העובדים הבכירים בתחנה ל"גלובס".

לדבריו, "הרושם הוא שדקל לא מעוניין להסתבך עם ועד עובדי צה"ל וטכנאים ותיקים. במקום זאת הוא הולך על האופציה הכי קלה - פיטורי פרילנסרים, סגירת אולפנים, הורדת שעות הקלטה באולפנים והעברתן לשידור חי. אין ספק שמהלכים מסוג זה הולכים לפגוע קשות בתחנה".

גורם נוסף שנכח בישיבה אתמול אמר כי "הוא מקווה שהפיטורים לא יפגעו באופן בלתי הפיך בתחנה בצורה שתבריח ממנה את המאזינים לרשתות המתחרות".

דוברת גלי צה"ל, טלי טננבוים, מסרה בתגובה: "תחנת גלי צה"ל עוברת תהליך של התייעלות שאיננו קל ואף כואב. במסגרת זו יתבצעו בתחנה מספר מהלכים בכמה מישורים. מפקד גלי צה"ל יעשה כל מאמץ להקטין ככל האפשר את הפגיעה בעובדי התחנה".