ביל גרוס: "כלכלת ארה"ב לא מסוגלת לייצר משרות חדשות"

המנהל-שותף בקרן פימקו, בריאיון ל"בלומברג": "המשרות בארה"ב נהרסות באופן מבני" ■ "הממשל האמריקני מתיש את עצמו עם צעדים פסיקאליים ומוניטאריים מסורתיים - שיבחן חלופות"

בעיית האבטלה בארה"ב היא בעייה מבנית, הנובעת מהתפתחויות טכנולוגיות וחוסר ההכשרה של הציבור האמריקני - כך מעריך ביל גרוס, מנהל-שותף בקרן פימקו, קרן האג"ח הגדולה בעולם.

"המשרות בארה"ב נהרסות באופן מבני", ציין גרוס בריאיון ל"בלומברג", בהתייחס לדוח התעסוקה החלש לחודש אפריל שפורסם היום - והצביע על יצירה של 115 אלף משרות בלבד במשק האמריקני. מדובר בנתון מאכזב למשק האמריקני, לאור העובדה שבשוק ציפו ליצירה של 163 אלף משרות חדשות החודש.

אמנם שיעור האבטלה ירד היום לרמה של 8.1%, כאשר בשוק ציפו שייוותר ברמה של 8.2%. אולם, מדובר בירידה באבטלה שאינה נובעת מיצירת משרות חדשות בכמות מספקת, אלא עקב העובדה שיותר מ-163 אלף מובטלים יצאו משוק התעסוקה בחודש החולף.

"האבטלה כיום משקפת את חוסר היכולת לייצר משרות חדשות בארה"ב", הבהיר גרוס, שאמר כי "הממשל האמריקני מתיש את עצמו עם צעדים פסיקאליים ומוניטאריים מסורתיים, במטרה לעודד את הצמיחה. עליו לבחון אפשרויות אחרות".