ברקשייר הת'אווי של באפט תפרסם הלילה דוחות כספיים

אנליסטים בשוק מצפים לרווח נקי של 2,297.5 דולר למניה א' של החברה ורווח של 1.53 דולר למניה ב'

ברקשייר הת'אווי, קונצרן ההשקעות של וורן באפט שרכש לפני מספר שנים את חברת ישרקר הישראלית, צפוי לפרסם הערב (ו') לאחר סיום המסחר בוול סטריט את תוצאותיו הכספיות לרבעון הראשון של שנת 2012. אנליסטים בשוק מצפים לרווח נקי של 2,297.5 דולר למניה א' של החברה (Class A) ורווח של 1.53 דולר למניה ב' (Class B).

באפט לא מצליח בשנים האחרונות להניב למשקיעי ברקשייר ערך מוסף ביחד לשווקים: מניית ברקשייר הת'אווי ירדה ב-2.4% מאז הפגישה השנתית של דירקטוריון החברה ב-30 באפריל 2011 ועד היום, בעוד מדד ה-S&P500 עלה בכ-3% באותה התקופה. הפגישה השנתית של ברקשייר מתוכננת להתקיים הלילה, ותסכם 3 שנים במסגרתן טיפסה מניית ברקשייר "רק" בכ-32% - בעוד ה-S&P500 הוסיף לערכו יותר מ-60%.

ביצועיה של ברקשייר, תלוי בין היתר בביצועי החברות בהן היא מושקעת - דוגמת קוקה קולה, IBM, אמריקן אקספרס, ו-וולס פרגו.

לפי דיווחים בתקשורת הזרה, יותר מ-32 אלף בעלי מניות ברקשייר צפויים להשתתף מחר באסיפה השנתית של ברקשייר. באפט, 81, מעוניין להבטיח למשקיעי ברקשייר, אשר שוויה נאמד בכ-200 מיליארד דולר, כי השקעה בקוצרנן ההשקעות שלו יבטיח להם "להכות" את השוק.

ברקע, משקיעי ברקשייר ממשיכים לצפות לחדשות בדבר בריאותו של היו"ר באפט, לאחר שזה הודיע בחודש שעבר כי הוא חולה בסרטן הערמונית דרגה 1, הנחשב לב מוקדם יחסית בהתפתחות המחלה. החדשות הטובות הן שרופאי מסרו כי מצבי אינו מסכן חיים באופן משמעותי", דיווח באפט לבעלי המניות בזמנו.

ההודעה על מחלתו של באפט החזירה את החששות מפני "היום שאחרי" באפט - כלומר, מי ינהל את ברקשייר אחריו. באפט אמר כבר שדירקטוריון החברה בחר יורש עם שני מחליפים אפשריים במידת הצורך, אולם סירב לנקוב בשמות.

"לאור העובדה שבאפט חשף את בעיות הבריאות שלו, חשוב למשקיעים לדעת על מצבו הבריאותי, ולהבין אם עדיין יש לו את הכוחות לנהל את החברה", סבור טים וויק, מנהל השקעות ב-Sanibel Captiva.