פרטנר תשלם ללקוח 3,000 שקל בגין אי-ניתוקו משירותיה

זאת למרות בקשותיו ולאחר שניהל עמה מו"מ לשיפור תנאיו ■ ביהמ"ש: פרטנר הפרה חובתה להפסיק את ההתקשרות עם הלקוח תוך 3 ימי עסקים מההודעה

חברת הסלולר פרטנר חויבה באחרונה על-ידי בית המשפט לתביעות קטנות בחדרה לשלם 3,000 שקל ללקוח של החברה, בגין אי-ניתוקו משירותיה הסלולריים - למרות בקשותיו ולאחר שניהל עמה משא-ומתן אגרסיבי לשיפור תנאיו בחברה. כן חויבה פרטנר לשלם ללקוח הוצאות משפט בסך 300 שקל.

השופט יוסי טורס קבע כי פרטנר הפרה מספר פעמים את חובתה להפסיק את ההתקשרות עם הלקוח, עו"ד אביעד סיני, בתוך 3 ימי עסקים ממועד ההודעה.

פסק הדין של בית המשפט עסק בשאלה האם ניהול משא-ומתן אגרסיבי מצד לקוח, תוך איום להתנתק משירותי הסלולר של חברה מסוימת, מחייב את החברה לנתק את המנוי, אם לא הגיעו להסכמות לאחר "האיום".

"כאשר לקוח מודיע על כוונה להפסיק עסקה מתמשכת, אף אם הוא מסייגהּ ומסביר כי ישקול להישאר אם יקבל הצעה טובה, אירע דבר ביחסים שבין הספק והלקוח. אין עוד מדובר ביחסים כתמול-שלשום, אלא היחסים מרגע זה הם יחסים 'על-תנאי' שזמנם קצוב", קבע השופט.

לדבריו, במצב כזה "עומדת לרשות הספק שהות בת 3 ימים לנסות ולהגיע עם הצרכן להסכמה חדשה אודות תנאי ההתקשרות. ואולם, אם בסיומה של תקופה זו לא הושגה הסכמה כאמור - על הספק לכבד את הבקשה להפסיק את ההתקשרות".

עם זאת, בית המשפט הביא בחשבון כי לא היה מדובר בבקשה מובהקת לניתוק, אשר פרטנר הייתה אטומה לה, אלא השתכנע כי היא לא ראתה בכך משום בקשת ניתוק, אלא משא-ומתן תוקפני שמנהל התובע מולה.

יחד עם זאת, כאמור, השופט קבע כי פרטנר שגתה בהערכת מצבה המשפטי, ומכאן שהפרה את החוק. מאחר שהשופט לא מצא חוסר תום-לב בפעולותיה של פרטנר, הוא החליט לקבוע פיצוי מתון יחסית. (ת"ק 1536-11-11).