בי קמעונאות ממשיכה להתכווץ: 4 חנויות נוספות נסגרו

זכיינים של הרשתות כפר השעשועים, ששת וד"ר בייבי בקריית-שמונה ובנס-ציונה נקלעו לקשיים כספיים ■ לפני כחודש קרס גם הזכיין המרכזי של כפר השעשועים

הצרות לא מפסיקות לנחות על בי קמעונאות, זרוע הנון-פוד של רשת מגה מקבוצת אלון. ל"גלובס" נודע, כי לפני שבוע נסגרו 4 חנויות נוספות ברשתות כפר השעשועים, ששת וד"ר בייבי, וזאת לאחר שהזכיינים נקלעו לקשיים כספיים.

באחד המקרים מדובר בזכיין שהפעיל 3 חנויות - כפר השעשועים, ששת וד"ר בייבי - במתחם אחד הנמצא באזור התעשייה בקריית-שמונה. לפני שבוע סגר הזכיין את 3 החנויות. לדבריו, הוא מנהל משא-ומתן עם החברה שהציעה לו "כל מיני הצעות".

אותו זכיין מסרב לפרט מה היקף חובותיו לקבוצת בי קמעונאות. הוא גם מבהיר כי האפשרות היחידה שהחנויות יופעלו מחדש היא שקבוצת בי קמעונאות ורשת מגה יפעילו את החנויות בעצמן.

במקרה אחר מדובר בחנות ותיקה מאוד ברשת כפר השעשועים בנס-ציונה. החנות חוותה ירידה בפדיונות, והזכיין, העובד עם הרשת כבר 12 שנים, התקשה לעמוד בהוצאות. לדבריו, לרשת אין כוונה להפעיל מחדש את החנות שנסגרה לפני שבוע, אלא לשכור מקום חדש בעיר לפתיחת חנות גדולה יותר.

"הרשת תומכת בי. הבטיחו לי דברים טובים והגונים, אבל עוד לא יישמתי. הם יפתחו חנות גדולה יותר בנס-ציונה", הוא אומר ל"גלובס".

כך או כך, סגירת חנויות אלה מגיעה פחות מחודש לאחר חשיפת "גלובס", לפיה הזכיין הגדול ביותר של הקבוצה, מנחם גבירר, ובני משפחתו שהפעילו סניפים נוספים, נקלעו לקשיים כספיים שהביאו לסגירתן של 24 חנויות ברשתות הקבוצה.

בעקבות החשיפה, דיווחה חברת נעמן , המחזיקה ברשת ששת, לבורסה כי אותם זכיינים מפעילים 10 סניפים ברשת ששת, והיקף חובותיהם לחברה עומד על 12 מיליון שקל.

עוד דיווחה נעמן כי בשלב זה ולאור שעבוד חלק מהסחורה, החברה תצטרך לבצע הפרשה לחובות מסופקים, שההשפעה שלה על הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון של השנה עומדת על 6 מיליון שקל.

הפרשה זו משקפת נזק חלקי בלבד לקבוצת בי קמעונאות, כיוון שהיקף החובות הכולל הוא גדול משמעותית, אולם זה אינו מדווח, כיוון שהרשתות כפר השעשועים והכול בדולר אינן ציבוריות.

בי קמעונאות היא קמעונאית הנון-פוד הגדולה בישראל שבסוף 2011, הפעילה 248 חנויות ברשתות נעמן פורצלן, ורדינון, ששת, כפר השעשועים והכול בדולר. עד לאחרונה הפעילה הקבוצה גם את רשת ד"ר בייבי, שהסבה לה הפסדים כבדים. כיום מנוהלת הרשת ישירות על-ידי החברה האם - רשת מגה.

יצוין כי ב-2011 סגרה החברה 9 סניפים של ששת, ומתחילת השנה היא סגרה שני סניפים נוספים. בחצי השנה האחרונה סגרה הקבוצה גם 10 סניפים של רשת הכול בדולר.

ב-2011 העמיקו הפסדיה של בי קמעונאות באופן דרסטי, למרות שחיקה נמוכה יחסית במכירות. הפסדי הקבוצה הסתכמו ב-35.4 מיליון שקל.

קבוצת בי קמעונאות ורשת מגה סירבו להגיב לידיעה.