הכוורת של לפיד: מנכ"ל אייס בעבר ומפיקה ב"אולפן שישי"

לפיד, יו"ר מפלגת "יש עתיד", לא חושף את הקלפים: הוא לא מבטיח דבר למועמדים הפוטנציאליים לרשימתו וממדר אפילו את המקורבים לו ביותר ■ ובכל זאת, מיהם המי-ומי לצידו של לפיד? דני וסלי, קובי מויסה, יורם באומן ועוד

הלל קוברינסקי, מנהל הקמפיין וראש המטה

מנכ"ל AT&T ישראל ומחבריו הוותיקים של יאיר לפיד. המוציא והמביא של לפיד, מנהל עבורו את המשאים ומתנים עם המועמדים לרשימה. ב-2007 עשה אקזיט כשמכר יחד עם שותפו, היזם צבי פרנק, את חברת אינטרוויו לקונצרן התקשורת העולמי AT&T. לפי הערכות, גרף קוברינסקי בעיסקה 8.5 מיליון שקל.

יורם באומן, מנהל הפרסום של הקמפיין

מי שהיה הפרסומאי של הליכוד בבחירות הקודמות חצה את הקווים ועושה אותו הדבר בדיוק, רק עבור לפיד. בנוסף, מייעץ ללפיד בנושא אסטרטגיה תקשורתית.

נילי רייכמן, מנהלת התקשורת והתוכן בקמפיין

לפני ששימשה דוברת הליכוד בבחירות האחרונות, הריצה רייכמן את הגמלאים לכנסת והכניסה אותם למשכן עם שבעה מנדטים. לאחר שהליכוד יותר מהכפיל את כוחו בבחירות האחרונות, התפנתה רייכמן לניהול הקמפיין של שלי יחימוביץ' לראשות העבודה ושל זהבה גלאון לראשות מרצ.

אורי שני, חבר אישי ויועץ פוליטי

איש פורום החווה ומנהל הלשכה לשעבר של אריאל שרון הוא אחד האנשים היותר קרובים ללפיד. נחשב עד לא מזמן לתומך בציפי לבני.

דני וסלי, יועץ אישי

נחשב האדם הכי קרוב ללפיד. "מקורב פלוס פלוס", כפי שמוגדר בקמפיין. שימש במשך 15 שנה המפיק של תוכניתו של לפיד בטלוויזיה.

אנשי המטה

קובי מויסה / מנכ"ל המפלגה: לשעבר מנכ"ל אייס, מסייע ללפיד בלוגיסטיקה הכללית.

תמי נשיא / ראש מטה מתנדבים: שימשה המפיקה של "אולפן שישי" בהגשתו של לפיד בחברת החדשות; מרכזת את פעילות המתנדבים ברחבי הארץ.

יוסי ארז / מנהל הדיגיטל: אחראי על פעילות האינטרנט; שימש סמנכ"ל הדיגיטל באדלר-חומסקי. קודם לכן עבד במקאן-אריקסון.

רונן אביאני וגיא בוסי / ייעוץ משפטי: עורכי דין המתמחים בייעוץ משפטי לקמפיינים פוליטיים. פניהם מוכרות בפוליטיקה: אביאני היה ראש המטה של השר יוסי פלד, והוא ובוסי, המתמחה במשפט אזרחי במשרד צדוק, ייצגו בעבר את ציפי לבני בפריימריז, שבהם גברה על שאול מופז. השניים ייצגו גם את עמי איילון, שמעון פרס, יצחק (בוז'י) הרצוג ואיתן כבל.

44
 44

הרשימה של לפיד עדיין לא סגורה

הקדמת הבחירות תפסה בהפתעה את יאיר לפיד וצוותו. הם אמנם שיערו שהבחירות יוקדמו, אולם לא עד כדי כך. 4 חודשים לפני הבחירות, ניצב לפיד עם רשימה לא סגורה, ועליו להאיץ את גיבושה.

על אף ספקולציות בתקשורת באשר לשמות שירכיבו את מפלגתו, לא כל המועמדים ששמותיהם הועלו החליטו על הצטרפותם. חלקם חוששים מהרכב הרשימה, אחרים חוששים למקומם ברשימה, ויש גם מי שחושש לעזוב מקום עבודה מובטח עבור מפלגה שכרגע מספר המנדטים שלה בסקרים נמוך מזה שהיה לה עם פרישת לפיד מערוץ 2. חלקם גם חוששים שמדובר במפלגה שלא תשרוד מעבר לקדנציה אחת.

לפי שעה, לא מוסר לפיד לנושאים ונותנים אתו את המיקום המיועד להם ברשימה, דבר שמקשה על החלטתם. על אף שראש המטה שלו, הלל קוברינסקי, מנהל בשמו את המגעים, הרכבת הרשימה תתעכב עוד כמה ימים בשל נסיעתו של לפיד לאטלנטה.

קשה למצוא מישהו בסביבת לפיד שמחזיק בידע מלא על מה שקורה במפלגה. יו"ר המפלגה החדש מרכז אצלו את כל המידע הנוגע להרכבת הרשימה וזהות המועמדים, וגם הקרובים לו ביותר ממודרים. רבים מהם מחזיקים רק בחלקיקי מידע, ואין בידם את התמונה המלאה.