בן-דוד: "בניגוד להרבה קב' רכישה, אני מסרתי דירות"

תוכנית הנדל"ן הראשונה באולפן הווירטואלי החדש של גלובס TV ■ צחי חג'ג': "יש אולי 4-5 קבוצות רכישה טובות, השאר בעייתיות"

קרן בן דוד, מייסדת חברת מגדלים המארגנת קבוצות רכישה, תוקפת היום (ב') את ענבל אור וטוענת כי אין להשוות ביניהן. בן דוד אמרה את הדברים בתוכנית הנדל"ן החדשה בגלובס TV, בהגשתו של עורך מוסף הנדל"ן של "גלובס", דרור מרמור.

"יכול מאוד להיות שמבחינה של צבע שיער, המון אנשים נוטים לטעות", אמרה בן דוד כשנשאלה על ההשוואה שעורכים אנשים רבים בינה לבין ענבל אור. "חד משמעית, אני מוכרת מוצר שונה משל ענבל אור. אין ספק שהעסקאות שלי שונות מהעסקאות שלה. חבל שאתה שם את זה באותו לבל. יש קבוצת רכישה שעד היום נשארו עם קרקע. בקבוצת שלי ברוך השם, יש קבוצות שכבר מסרתי מפתחות. כולנו יודעים את זה".

בתוכנית השתתף גם צחי חג'ג' והדיון נסוב סביב הקאמבק של קבוצות הרכישה בעת הזו, על רקע מצוקת האשראי של הקבלנים.

"אין מה להספיד את קבוצות הרכישה", אמר חג'ג'. "דווקא בשלב הזה שהקבלנים נחנקים ממצוקת נזילות מסוימת, כאן השחקן החזק ביותר הוא השחקן של קבוצות הרכישה", הוסיפה בן דוד.

חג'ג' ציין כי הסיכון בקבוצות הרכישה נותר כשהיה, כלומר רוכשי הדירות נוטלים על עצמם את מלוא הסיכון: "לא השתנה דבר בנושא. הסיכון שהיה הוא הסיכון שנשאר. קבוצת רכישה זה סוג של יזמות רק שהיזם הוא הקבוצה ובעצם כל הסיכונים נמצאים על הכתפיים של הקבוצה".

חג'ג' אמר גם שלהערכתו יש מעט מאוד קבוצות רכישה טובות, ואילו השאר - עשרות קבוצות רכישה - בעייתיות: "יש 4-5 קבוצות טובות. כל השאר זה בעייתי.

מאור סיטי נדל"ן נמסר בתגובה כי "הדברים אינם ראויים לתגובה".