סקר: רבע מהישראלים מורידים סדרות ברשת באופן לא חוקי

כך עולה מסקר שנערך עבור פסטיבל "שובר מסך" שיתקיים בשבוע הבא ■ אחד מכל 10 ישראלים צופה בתוכן טלוויזיוני דרך סמארטפונים וטאבלטים - בשירותים

רבע מהישראלים מורידים באופן בלתי חוקי מהאינטרנט סדרות טלוויזיה בטרם שידורן - כך עולה מסקר שנערך לקראת פסטיבל "שובר מסך" השמיני שיתקיים במכללה האקדמית עמק יזרעאל ביום שלישי הבא. עוד עולה מהנתונים כי אחד מכל 10 ישראלים צופה בתוכן טלוויזיוני דרך סמארטפונים וטאבלטים בשירותים.

הסקר נערך על-ידי מכון "מחשוב - מחקרי שוק ודעת קהל", שסקר 596 איש המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה היהודית מעל גיל 15. על-פי הסקר, 22% מהישראלים בגילאי 25-34 צופים בתכנים טלוויזיוניים בשירותים, 30% במהלך נסיעה בתחבורה ציבורית, ו-27% במקום העבודה.

עוד עולה כי רוב משמעותי מהחברה מעדיפים לצפות בשידור חי של תכני אקטואליה, תוכניות אירוח, ספורט וריאליטי, בעוד שבסדרות טלוויזיוניות הם מעדיפים לצפות מאוחר יותר.

כך עולה כי 89% מהציבור אוהב לצפות בלייב בשידורי אקטואליה, ורק 11% בצפייה נדחית; 71% אוהבים לצפות בשידור חי של תוכניות אירוח, בעוד ש-29% מעדיפים לצפות בהם מאוחר יותר; 70% מעדיפים לצפות במשחקי ספורט בשידור חי, בעוד ש-30% אוהבים לצפות בהם לאחר מכם; עוד עולה כי 66% צופים בריאליטי בשידור חי ו-34% בצפייה נדחית.

נתון מעניין בהקשר זה שיותר ישראלים מעדיפים לצפות בסדרות ישראליות אחרי השידור (59%) מאשר בשידור חי (41%). כך גם לגבי סדרות מיובאות - 64% מעדיפים לצפות בהם לאחר השידור.

גם המבוגרים מאמצים חדשנות

הסקר מצליח לשבור את המוסכמה לפיה אנשים מבוגרים מעל גיל 55 אינם נוטים לאמץ טכנולוגיות חדשות. מתברר כי 20% מבני ה-55 גולשים בסמארטפונים ובטאבלטים במהלך הצפייה בטלוויזיה.

בקרב בני ה-25-34 מדובר במספר כפול העומד על 38% מהצעירים. יש לציין כי ממצא זה מתאים לנתוני נילסן הבינלאומיים, לפיהם גלישה באינטרנט לא באה על חשבון צפייה בטלוויזיה.

"הדבר המדהים שגילינו מהנתונים שעלו מהסקר הוא שהטלוויזיה ממשיכה לנצח", אומר מנהל הפסטיבל, משה שלונסקי. "הסקר העלה כי המבוגרים צופים בה ישירות, והצעירים צופים באותו תוכן טלוויזיוני רק באמצעים דיגיטליים חדשים יותר".

הקהל הישראלי
 הקהל הישראלי

צעירים
 צעירים