קליק-טק דורגה במקום ה-3 ברשימה יוקרתית של "פורבס"

החברה השוודית העוסקת בבינה עסקית פנתה לקרן JVP הישראלית כדי שתהפוך אותה לחברה בינלאומית ■ ב-2010 הנפיקה JVP את החברה בנאסד"ק ומאז הרוויחה עליה כ-4000% ■ הרשימה של "פורבס" בחנה את חברות הצמיחה הטובות ביותר

חברת הבינה המלאכותית קליק-טק, בה השקיעה קרן JVP הישראלית, דורגה במקום ה-3 ברשימה היוקרתית של העיתון "פורבס", המדרגת את "חברות הצמיחה" הטובות ביותר בארה"ב. החברה השוודית, שדיווחה השנה על גידול של 37% ברווח, דורגה במקום השלישי לאחר לינקדין ואפל שדורגה במקום הראשון.

קליק-טק היא חברה שוודית העוסקת בבינה עסקית, שפנתה לקרן ההשקעות הישראלית -JVP ב-2004, בכדי שתסייע לה לצמוח מחברה מקומית לחברה בינלאומית.

בשנת 2010 הובילה אותה קרן JVP להנפקה מוצלחת באנסד"ק, ובתוך זמן קצר החברה הגיעה לשהישגים מרשימים. כך למשל, תוך שמונה חודשים צמחה החברה לשווי שוק של כ- 2.7 מיליארד דולר, עלייה של כ-160% במחיר המניה וזאת בזכות אמון המשקיעים בחדשנות שהביאה החברה.

במועד ההנפקה החזיקה קרן JVP הירושלמית מעל ל 20% מהחברה ומאז ההנפקה ביולי 2010 מימשה מעל ל 400 מיליון דולר ממניות החברה, מכפיל של למעלה מ 40 (4000%) על ההשקעה המקורית שנעשה בחברה ב 2004.

רק לפני מספר ימים שב אראל מרגלית מביקור בשבדיה אליו הוזמן בעקבות המהלך שהובילה JVP עם קליק, והתבקש להסביר בפני גורמי ממשל ומובילי הכלכלה השבדית, על האופן שבו מצליחה ישראל להפוך חברות קטנות למובילות עולמיות.

בין המשקיעים בחברת קליק, באמצעות JVP, נמנים למעלה מ-10 גופים ישראליים, מוסדיים ופרטיים, ביניהם חברות ביטוח, קרנות פנסיה ואוניברסיטאות.

הרכבת הרשימה השנתית של Forbes כללה בדיקה של מעל ל- 5000 חברות טכנולוגיה ציבוריות, עם מינימום הכנסות של 150 מיליון דולר ושווי שוק של מעל ל500 מליון דולר. החברות התבקשו להציג גידול עקבי במכירות של לפחות 10% בכל אחד משלושת השנים האחרונות וכן גידול זהה ב- 12 החודשים האחרונים. כמו-כן חברות התבקשו להציג תחזית צמיחה ברווח למניה של לפחות 10% למשך 3-5 השנים הבאות. הפינליסטים דורגו על בסיס ממוצע צמיחה ב 3 שנים האחרונות.