אפריקה מגורים: מכרנו 110 דירות ב-185 מ' ש' תוך 50 יום

המכירות התקיימו בפרק זמן של 50 יום, במסגרת מבצעים שערכה החברה בפרוייקטים השונים שלה ■ נכון להיום השלימה כבר החברה חתימה על כ-90 חוזי מכירה ויתרת החוזים מצויים בהליכי השלמה

מבצעי המכירה של חברות הבנייה ממשיכים להוות את גורם המכירה המשמעותי ביותר בחודשים האחרונים. אפריקה ישראל מגורים מדווחת היום (ג') כי שיווקה 110 דירות תוך 50 יום בהיקף כספי כולל של כ-185 מיליון שקל. את הדירות שיווקה החברה במסגרת מבצע שערכה בפרויקטים השונים ברחבי הארץ.

"נכון להיום השלימה החברה חתימה על כ-90 חוזי מכירה ויתרת החוזים מצויים בהליכי השלמה", נמסר מהחברה. בין הדירות שנמכרו במסגרת המבצע: דירת 5 חדרים בקרית ים ב-1.18 מיליון שקל, דירת 4 חדרים באם המושבות בפתח תקווה ב-1.49 מיליון שקל, ודירת 5 חדרים בראשון לציון ב-2.8 מיליון שקל.

"אנחנו מרוצים מתוצאות המבצע. כבר קרוב לשנה שהרוכשים מרגישים שהמחירים גבוהים, עוד לפני המחאה החברתית, והם יושבים על הגדר", מסביר אורן הוד, מנכ"ל אפריקה ישראל מגורים, "הצורך בדירות עדיין קיים אבל הרוכשים לא רוצים לצאת פראיירים. במסגרת המבצע החלטנו לעזור לרוכשים גם בנושא המימוני ולקחנו על עצמנו חלק מעלות עמלת לקיחת המשכנתא וגם בתנאי תשלום נוחים יותר. מעבר לזה, אחוזי ההנחה במחיר נעו סביב 4% ממחיר הדירה המקורי".

הוד מבקש להדגיש שיציאה במבצע מכירה הוא לא איתות לחץ של החברה אלא התאמת השיווק למצב השוק הנוכחי. במקביל, הוא מודה שבשנה האחרונה ירדו מחירי הדירות בפרויקטים השונים בשיעור של כ-5% וההנחה במבצע הנוכחי הצטרפה לירידה הזו."אנחנו לא חתכנו מחירים. ההנחה במבצע הייתה סבירה. צריך היום להראות לרוכשי הדירות שאלה באמת המחירים ושהם לא יחכו למבצעי שחיטה כי לא יהיו כאלה".

בתקופה האחרונה היו כמה חברות שיצאו במבצעים והצהירו על הוזלות של אחוזים ניכרים במחירי הדירות. על כך אומר הוד: "צריך לעשות הבדלה בין חברות חזקות ורציניות לבין חברות שלקחו על עצמן סיכונים. אולי יהיו כאלה שישימו סחורה מאוד זולה על המדף, אבל הרוכשים צריכים לשאול את השאלה האם אותן חברות יכולות גם להצליח לספק את הסחורה הסופית. אנחנו לא קנינו קרקעות במחירים גבוהים ולכן לא טיפסנו על הר גבוה מדיי ואנחנו לא מחליקים עכשיו על המדרון".

מבצעים זו לא הדרך היחידה להביא היום אנשים למשרדי המכירות ולרכוש דירות. הדבר הכי חשוב הוא שהממשלה תתחייב למעשים ולא תסתפק בדיבורים. יש הרבה מאוד סימני שאלה היום ולרוכשים אין וודאות, מה שמקשה עליהם קבלת החלטות, בוודאי אם מדובר בעסקה הכי גדולה שהם עושים בחיים. אחד הדברים הדחופים ביותר בו הממשלה חייבת לטפל הם פעילות מוסדות התכנון. הוד"לים לא מספקים את הסחורה. איך יכול להיות שבעשרה חודשים היו רק שלוש ישיבות? זה נושא שחייבים לטפל בו".