"ממשלות אירופה מרוכזות יותר מדי בתוכניות צנע וזה רע"

מי שייצג את המגזר הפרטי במשא ומתן עם הממשלה היוונית יוצא נגד תוכניות הצנע החריפות שמונהגות באירופה ■ למרות זאת הוא מביע אופטימיות לגבי עתידה הכלכלי של יוון

צ'ארלס דלארה, מנהל במכון לכלכלה בינלאומית, תוקף היום את ממשלות האיחוד האירופי ובעיקר את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וטוען שהן מרוכזות יותר מדי בתוכניות צנע וזה בא על חשבון הצמיחה בגוש האירו וזה גרם להחרפת המשבר במדינות כמו יוון. את הדברים אמר דלארה בראיון לרשת CNBC.

דלארה, שהיה הנציג של המגזר הפרטי במשא ומתן עם ממשלת יוון בנוגע לגובה התספורת שיספוג המגזר הפרטי בעסקת החלפת האג"ח היווני, אמר במהלך הראיון ש"קיים נתק בין הכלכלה האירופית לבין המסגרת הפוליטית הקיימת כיום באירופה. ההתרכזות בקיצוצים בתקציבים לטווח הקצר צריך להיעשות בהתאם למציאות הכלכלית".

דלארה המשיך ואמר שאם נצליח לבנות מחדש את אמון המשקיעים, נוכל לשנות את המצב של יוון. "תשומת הלב הייתה מופנית רוב הזמן אל עבר קיצוצים בתקציב בטווח הקצר וזה יצר את התחושה שאנחנו נמצאים במצב בלי תחתית", אמר דלארה בראיון.

מנהל המכון לכלכלה בינלואמית מביע אופטימיות לגבי עתידה הכלכלי של יוון, אולם בטווח הקצר היא עלולה לעמוד בלחצים. "אני עוקב מקרוב אחרי ההתפתחויות ביוון, ואני חושב שאנחנו צריכים לתת לתהליכים את הזמן הדרוש על מנת שנראה את התוצאות המיוחלות", אמר דלארה.

על פי דלארה, למרות ההתבטאויות שעולות מיוון נגד תוכניות הצנע, בסופו של דבר הממשלה שתוקם תיאלץ ללכת לפי המתווה של הממשלה הקודמת ולהמשיך עם תוכניות הצנע והרפורמות שמונהגות כעת ביוון.